وجود ۳۲۰ رسته مشاغل خانگی در استان

اسماعیل قهرمانی با اشاره به وجود ۳۲۰ رسته مشاغل خانگی در استان گفت: در سال گذشته برای افراد پشتیبان تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان و برای افراد مستقل تا سقف ۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده بود که در سال ۹۹ هنوز تسهیلات وام ابلاغ نشده است.
کد خبر: ۸۴۶۰۵۸
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴ 05 May 2020
رئیس اداره اشتغال و مدیریت نیروی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان از صدور ۳۹ مجوز مشاغل خانگی در سال جاری خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تقریباً ۸۱ نفر به صورت مستقل در کل استان و هفت نفر به‌صورت پشتیبان در مشاغل خانگی ثبت‌نام شده است.

به گزارش ایسنا، قهرمانی اظهار کرد: در حال حاضر از ۸۱ نفر ثبت نام شده برای مشاغل خانگی ۳۹ نفر به صورت مستقل و دو نفر پشتیبان توانستند به صورت الکترونیکی مجوز بگیرند.

وی با بیان اینکه حوزه خیاطی، چرم، صنایع دستی، سفال، منبت، تولید ترشی و مربا، رشته بری و پرورش دام سبک مانند گاو و گوسفند جزء مشاغل خانگی پرمتقاضی هستند، اعلام کرد: در روز‌های کرونایی نیز در قالب طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به عنوان یک طرح دو جانبه بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تجای‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاددانشگاهی، این نهاد انقلابی تولید ماسک را در کل کشور بر عهده دارد.

قهرمانی با اشاره به وجود ۳۲۰ رسته مشاغل خانگی در استان تصریح کرد: در سال گذشته برای افراد پشتیبان تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان و برای افراد مستقل تا سقف ۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده بود که در سال ۹۹ هنوز تسهیلات وام ابلاغ نشده است.

رئیس اداره اشتغال و مدیریت نیروی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با اشاره به اینکه در سال گذشته ۸۸ درصد از سهمیه تسهیلات مشاغل خانگی استان جذب و پرداخت شده است، یادآور شد: در سال گذشته سهمیه استان برای مشاغل مستقل و پشتیبان ۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان سهمیه بود که معادل ۸۸ درصد آن پرداخت شده است و ۶۰۰ میلیون تومان آن باقیمانده که طی هفته آینده صددرصد پرداخت خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار