کنگره 4600 شهید البرز برگزار می شود

کد خبر: ۸۳۶۱۲
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۳ 26 August 2015

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج گفت: برگزاری کنگره 4600 شهید البرز در اولویت قرار گرفته است.

سعید فیروزگاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج با بیان اینکه باید نام شهدای البرز را برای همیشه تاریخ زنده نگه داریم و نسل امروز را با آنان مأنوس کنیم، افزود: انتقال آرمان‌های شهدا به نسل امروز مهمترین وظیفه ما است تا بتوانیم ادامه‌دهنده آنان باشیم.

وی افزود: براساس پیش‌بینی‌های انجام شده این کنگره باید در سال 95 به اجرا درآید که یکی از مهمترین اقداماتی که در این زمینه باید انجام شود جمع‌آوری آثار شهدا و زندگی‌نامه این افراد است.

این عضو شورای شهر کرج گفت: البته این اقدام در استان البرز از سال‌های پیش آغاز شده است اما علیرغم این اقدام هنوز موفق نشده‌ایم این مهم را به صورت کامل و درست انجام دهیم.

فیروزگاه با اشاره به اینکه هم‌اکنون آمار دقیقی از شهدای استان در دست نیست،‌ خاطرنشان کرد: اولین اقدام ما تهیه آمار جامعی از شهدای استان است که متاسفانه این آمار در استان موجود نیست و بنیاد شهید با توجه به جمعیت شناور در منطقه، آمار دقیقی از شهدا در اختیار ندارد.

این عضو شورای شهر کرج پرداختن به شهدای استان البرز به‌ویژه سرداران این منطقه را به عنوان یک اصل مغفول‌مانده در استان ارزیابی و خاطرنشان کرد: متاسفانه شهر کرج و استان البرز به‌رغم بهره‌مندی از بهترین و بزرگترین سرداران و شهدایی همچون شهید کیانپور و شهید کلهر، نتوانسته حق مطلب را نسبت به این شهدا به جا بیاورد.

وی افزود: یکی از اقداماتی که می‌توان به این منظور صورت داد نامگذاری پایگاه‌ها، حوزه‌های بسیج و سپاه در استان به نام شهدای استانی و شهرستانی است که در این زمینه شهرداری کرج تلاش کرده است نام شهدای شهر را زنده نگه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار