برگزاری مانورنمادین بسیج سلامت نوروزی

مانور استانی ستاد فوریت سلامت محیط در قالب طرح بسیج سلامت نوروزی با حضورکارشناسان گروه مهندسی بهداشت محیط استان و مراکز بهداشت شهرستان‌ ها در خیابان‎ های اصلی شهر همدان اجرا شد.
کد خبر: ۸۳۱۱
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۷ 26 February 2015

مانور استانی ستاد فوریت سلامت محیط در قالب طرح بسیج سلامت نوروزی با حضورکارشناسان گروه مهندسی بهداشت محیط استان و مراکز بهداشت شهرستان‌ ها در خیابان های اصلی شهر همدان اجرا شد.

به گزارش تسنیم : همزمان با قرار گرفتن در آستانه اجرای طرح نوروزی در استان توریستی همدان ستاد تسهیلات نوروزی فعالیت اولیه خود را برای آماده سازی کادر زیر ربط خود آغاز کرده است در این راستا ستاد فوریت سلامت محیط استان مانور استانی در قالب طرح بسیج سلامت نوروزی ۹۴ با حضور ۲۴۰ نفر از کارشناسان گروه مهندسی بهداشت محیط استان و مراکز بهداشت شهرستان ها به همراه ۴۵ دستگاه خودرو دولتی از ساختمان معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آغاز و با عبور از تعدادی از خیابان‌ های اصلی شهر همدان برگزار شد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان در حاشیه اجرای این طرح اظهار داشت: بیش از ۲۰ هزار مرکز تهیه و توزیع، نگهداری و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی در شهرهای استان همدان وجود دارد که برابر برنامه‌ های تنظیمی باید در طول سال و به ویژه در اسفند ‌ماه و ایام تعطیلات نوروزی ۹۴ از نظر رعایت اصول و موازین بهداشتی تحت نظارت دقیق قرار گیرند.

حسین عرفانی افزود: با آغاز ارائه این خدمات به طور نمادین با نظارت بر عملکرد این گونه اماکن در موارد لازم اعمال قانون و با متخلفان برابر مقررات برخورد می شود.

وی گفت: ۲۴۰ نفر از نیروهای کاردان و کارشناس بهداشت محیط استان با علاقمندی خاص مشغول به فعالیت هستند و در قالب اکیپ ‌های نظارتی در اوقات اداری، شیفت عصر از ساعت ۱۴ تا ۲۰ و شیفت شب از ساعت ۲۰ تا ۲۴ انجام وظیفه می‌ کنند و اکیپ‌ های دیگری از ساعت ۱۲ شب تا ۸ صبح روز بعد به صورت آنکال آماده ارائه خدمات هستند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان بر لزوم آمادگی نیروها برای مقابله با هرگونه اتفاق پیش ‌بینی نشده نظیر بلایای طبیعی و انسان ساخت و آمادگی لازم برای رفع هر گونه مشکل بهداشتی برای جمعیت استان همدان و مسافران و گردشگرانی که در ایام تعطیلات نوروزی وارد استان همدان می ‌شوند، تأکید کرد.

وی تصریح کرد: امیدواریم با جلب همکاری مردم و مسافران در پایان اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی این دوره بتوانیم شاهد رفع مشکلات بهداشتی و تأمین سلامت ساکنان استان و مسافران باشیم.

عرفانی عنوان کرد: شماره ۱۴۹۰ به صورت رایگان در هر ساعت از شبانه روز آماده گزارش گیری از هم استانی‌ ها و مسافران درباره هرگونه مشکل بهداشتی هستند و کارشناسان گروه مهندسی بهداشت محیط استان و مراکز بهداشت شهرستان‌ ها نیز برای بررسی مواد اعلام شده اقدام میکنند

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار