استاندار قم خبر داد:

افتتاح و بهره برداری ۲۲۱ پروژه/تلاش برای حل مشکلات فرودگاه قم

در هفته دولت ۲۲۱ پروژه عمرانی با اعتباری بیش از ۳۴۰ میلیارد تومان در زمینه های مختلف زیربنایی، عمران شهری و روستایی، خدمات گردشگری، بهداشت و درمان، آموزش، ورزش، کشاورزی و... افتتاح و کلنگ زنی خواهد شد. فرودگاه قم از جمله پروژه‌هایی است که مشکلات فراوانی دارد، که با بررسی درصدد پیدا کردن راه حل هستیم تا این پروژه به سرانجام برسد.
کد خبر: ۸۱۷۲۴
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۶ 23 August 2015
به گزارش تابناک قم، سیدمهدی صادقی در نشست مطبوعاتی که در سالن امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، ضمن تبریک دهه کرامت، ولادت حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) اظهار کرد: ترویج سیره و فرهنگ اهل بیت(ع) و در راس آن فرهنگ رضوی و فاطمی هدف بزرگ و فلسفه نامگذاری این دهه است که باید با استفاده از ظرفیت‌ها و وسائل فرهنگی و هنری به اهداف این دهه برسیم.

استاندار قم با گرامیداشت هفته دولت، افزود: این هفته فرصت ارزنده ای برای انعکاس خدمات و تلاش های دولت است که باید با همکاری رسانه ها این مهم به درستی انجام شود.

وی ادامه داد: در دو سال گذشته تلاش ها و فداکاری های دولت تدبیر و امید برای رفع مشکلات و معضلات داخلی و خارجی، با وجود شرایط پرتلاطم و مانع تراشی های غیر منصفانه، بر کسی پوشیده نیست.

استاندار قم با بیان اینکه اهداف خاصی در برنامه‌های هفته دولت پیگیری می‌شود گفت: تزریق روحیه نشاط، اعتماد عمومی به دولت از طریق تقویت پاسخگویی دولت در برابر انتظارات و مطالبات مردم با رویکرد اجتماعی از جمله این اهداف است و جامعه محوری و تاکید بر شعار دولت تدبیر و امید، دولت همدل مردم در برنامه‌ریزی‌ها پیگیری می‌شود.

وی یادآور شد:‌ دولت به پشتیبانی و حمایت مقام معظم رهبری و همراهی مردم به عنوان سرمایه‌های بزرگ تاکید دارد و سعی می‌کند با تحقق تعهدات خود به مطالبات مردم پاسخ دهد.

صادقی با بیان اینکه خود را در برابر انتقاد موظف به پاسخگویی می‌داند، اظهار کرد: قم به عنوان خاستگاه انقلاب اسلامی و پایگاه مهم تشیع باید از شرایطی که در آن قرار دارد ارتقا یابد و به شأن و جایگاه خودش برسد.

وی گفت: مشکلات قم زیاد است اما مشکل آب، این استان را در شرایط نیمه بحرانی قرار داده و اگر طرح‌های الگوی مصرف و حفظ منابع آبی را اصلاح نکنیم، دچار بحران جدی خواهیم بود.

استاندار قم با تشریح بخشی از برنامه‌های هفته دولت در استان قم اظهار کرد: در مجموع ۲۲۱ پروژه عمرانی با اعتباری بیش از ۳۴۰ میلیارد تومان در زمینه های مختلف زیربنایی، عمران شهری و روستایی، خدمات گردشگری، بهداشت و درمان، آموزش، ورزش، کشاورزی و... در این هفته افتتاح و کلنگ زنی خواهد شد.

وی پیش بینی کرد که میزان اعتبارات پروژه‌های عمرانی در این استان نسبت به سال قبل ۳۵ درصد رشد داشته باشد.

صادقی با اشاره به تاکیدات رئیس جمهور برای ارتباط با مرجعیت گفت:‌ رئیس جمهور همواره تاکید داشت که این ارتباط تقویت شود، بنابراین برای تسهیل ارتباطات در ابعاد مختلف مشاوری را انتخاب کردند.

وی خاطرنشان کرد: فرودگاه قم از جمله پروژه‌هایی است که مشکلات فراوانی دارد، البته به این معنا نیست که مشکلات لاینحل است و با بررسی درصدد پیدا کردن راه حل هستیم تا این پروژه به سرانجام برسد.

صادقی اضافه کرد: منوریل و مترو نیز دو پروژه مطرح قم هستند که این دو پروژه از گذشته در استان قم کلید خورده و ما هم باید به آنها رسیدگی کنیم تا به سر و سامان برسند.

وی در خصوص وضعیت فوتبال قم و تیم صبای این شهر نیز گفت: برغم همه مشکلاتی که تیم فوتبال صبای قم در آستانه فصل جدید لیگ برتر داشت، اما دوستان بنده هزینه های این فصل این تیم را متقبل شدند، اما تصمیم داریم این تیم را از حالت دولتی خارج کنیم و با نا تیم قم به بخش خصوصی واگذار کنیم.

وی افزود: در صورتیکه بخواهیم فوتبال قم رشد کند باید به تیم های پایه این شهر نگاه کنیم و رشد فوتبال قم با تقویت تیم های پایه امکانپذیر است. 

استاندار قم در مورد مشخص نبودن وضعیت معاونت سیاسی و امنیتی استانداری پرسید، اظهار کرد: روش من استفاده از همه ظرفیت‌های موجود در استان به ویژه نیروهای باتجربه، متعهد و کاردان در امور مدیریتی و اجرایی است.

وی ادامه داد: صرفنظر از نگاه و گرایش‌هایی که هر انسان دارد، معیار ما برای انتخاب مدیران، شایستگی و توان انجام تعهد و مسئولیت است.

صادقی، استفاده از همه ظرفیت‌ها در راستای اهداف را هنر مدیریت دانست و تأکید کرد: تغییرات بی‌دلیل و بدون مطالعه هیچ سودی برای هیچ کسی ندارد، بنابراین با دقت و کارشناسی شده و شناختی که از استعدادها و توانمندی‌های مجموعه‌ها داریم برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: معاونت سیاسی و امنیتی یکی از معاونت‌های حساس استانداری است و بنده به دقت روی انتخاب فردی که بخواهد این مسئولیت را قبول کند، تمرکز می‌کنم تا فردی که دارای تجربه مناسب و نگاه فراجناحی است انتخاب شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار