احداث هتل های ورزشی در استان اردبیل

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل از احداث هتل های ورزشی در این استان بعنوان برنامه های اولویت دار این اداره کل خبر داد.
کد خبر: ۸۱۷۱۵
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۷ 23 August 2015
ایوب بهتاج روز یکشنبه در نشست با اصحاب رسانه ومطبوعات در استان اردبیل افزود: نخستین هتل ورزشی استان با مشارکت بخش خصوصی بزودی در شهرستان اردبیل کلنگ زنی خواهد شد.
وی بیان کرد: 80 هکتار زمین از منطقه ویژه اقتصادی نمین در خواست شده تا در آن با احداث هتل های ورزشی و نیز 26 زمین و لکه بازی گلف این منطقه به مکانی ورزشی، گردشگری و توریستی تبدیل شود.
او با اشاره به طبعیت بکر و خدادادی استان اردبیل تصریح کرد: در منطقه گردشگری فندقلو تنها با 20 درصد تغییرات فیزیکی در منطقه ای مناسب می توان بهترین پیست اسکی بین المللی را ایجاد کرد و فدراسیون اسکی در نظر دارد 17 هکتار از این اراضی را مطابق با استاندارد های جهانی به پیست اسکی تبدیل کند که در آن صورت شاهد برگزاری مسابقات جهانی اسکی در استان اردبیل خواهیم بود.
بهتاج با اشاره به فعال بودن تمامی پروژه های نیمه تمام در استان از احداث خوابگاه ورزشی در شهرستانهای پارس آباد، خلخال و مشگین شهر خبر داد و اظهار کرد: پروژه اسکیت اردبیل 80 درصد و پروژه خانه وزنه برداری اردبیل 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با بهره برداری از آنها می توان مسابقات جهانی و بین المللی را در اردبیل برگزار کرد.
وی گفت : با کمک استاندار اردبیل 10 میلیارد ریال برای تعویض کف پوش و سیستم صوتی سالن شش هزار نفری رضا زاده اختصاص یافته که با انجام این کار برای اولین بار استان اردبیل خواهان برگزاری مسابقات بین قاره ای در سال 95 شده است.
مدیرکل ورزش و جوانان اردبیل با اشاره به موفقیت های ورزشی استان از کسب 9 مقام جهانی و آسیایی توسط ورزشکاران اردبیلی در سه ماهه اول سال جاری خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد 4 مقام جهانی و 5 مقام آسیایی بوده است. ضمن اینکه 11 مقام تیمی نیز توسط ورزشکاراران اردبیلی در مسابقات کشوری بدست آمده است .
به گفته وی ، ورزشکاران اعزامی استان اردبیل به المپیاد ناشنوایان که در خراسان رضوی برگزار شد، توانستند با درخشش خود بالاتر از استان تهران ایستاده و مقام قهرمانی این مسابقات را کسب کنند که 11 ورزشکار اردبیلی به عضویت تیم ملی ایران در آمده و همراه با آن به مسابقات آسیایی اعزام خواهند شد.
بهتاج با بیان اینکه این اداره کل در سال 92 با کسب سه هزارو 252 امتیاز در جایگاه هفتم قرار داشت، بیان کرد: در سال 93 با کسب شش هزارو 471 امتیاز در رده دوم در حوزه ورزش عملکرد قرار گرفته و سعی می کنیم این جایگاه را امسال به رتبه اول برسانیم.
وی همچنین اضافه کرد: 129 مجموعه اماکن ورزشی در استان اردبیل وجود دارد که در پنج ماهه امسال 89 اماکن ورزشی واگذار شده است و مابقی را که در اختیار هیات های ورزشی و به صورت اجاره در اختیار بخش خصوصی است بعد از اتمام قرارداد واگذار خواهیم کرد.
بهتاج گفت: از حیث واگذاری و ساماندهی اماکن ورزشی این اداره کل در سال 92 جزو ضعیف ترین استان و در رتبه 27 کشوری قرار داشت که توانستیم در سال 93 برتر کشور را کسب کنیم و شهرستان اردبیل به عنوان شهرستان برتر کشور انتخاب شد.
وی با اشاره به گستردگی حوزه جوانان گفت: اداره کل ورزش و جوانان به تنهایی قادر نیست به تمامی مسائل و مشکلات جوانان رسیدگی کند و باید تمامی دستگا ههای ذیربط به ما کمک کنند تا شرمنده این قشر پویا و پر انرژی نباشیم.
مدیرکل ورزش و جوانان استان افزود: در سال 92 یک سمن و تشکل در استان فعالیت می کرد که در سال 93 این تعداد به 12 سمن رسید و در پنج ماهه امسال به 18 تشکل و سمن افزایش یافته و 7 تشکل و سمن در شرف تاسیس می باشد.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار