حضور60 برند در نمایشگاه تخصصی کیف وکفش همدان

عین‌الله حسین‌زاده گفت:دراین نمایشگاه 35 برنداز تبریز، 18برند مخصوص همدان ، 7برندهم ازتهران و اصفهان حضور دارند.
کد خبر: ۷۸۴۲۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۴ 17 August 2015
عین‌الله حسین‌ زاده گفت:دراین نمایشگاه 60برند حضورخواهند داشت که 35 برند آن از تبریز، 18 برند مخصوص همدان، هفت برند هم از تهران و اصفهان حضور دارند.

به گزارش تابناک همدان؛ وی با بیان اینکه برای نخستین بار است که از برندهای همان شهر در نمایشگاه استفاده می‌کنیم، اظهار کرد: در این نمایشگاه انواع مختلف کفش‌ها، کیف و لوازم کفش عرضه می‌شود.

دبیرهمایش ونمایشگاه تخصصی کفش نیز درنشست بارسانه ها، خاطرنشان کرد: دراین نمایشگاه از پیشکسوتان و فعالان این عرصه تجلیل به عمل خواهد آمد.


دومین نمایشگاه تخصصی کفش درهمدان برگزار می‌شود

رئیس اتحادیه کیف و کفش همدان گفت: دومین نمایشگاه تخصصی کفش همدان که در بر گیرنده لوازم کفش، کیف و چرم در همدان است اواخر مردادماه برگزار می‌شود.

احمد گازرانی با بیان اینکه دومین نمایشگاه تخصصی کفش همدان از 28 تا 30 مردادماه در هتل باباطاهر همدان برگزار می‌شود، اظهار کرد: در پایان این نمایشگاه همایش تخصصی کفش و مراسم تشکیل خوشه چرم همدان نیز با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار خواهد شد.


خوشه صنعت چرم درهمدان شکل می گیرد

رئیس اتحادیه کیف و کفش همدان با اشاره به اینکه به دنبال حمایت از صنعت چرم استان هستیم، تصریح کرد: در این راستا خوشه صنعت چرم در حال شکل‌گیری است تا حمایت لازم از آن صورت گیرد ودر دولت‌های قبل کارخانجات تعطیل و سرمایه‌ها وارد بازار ساخت و ساز شده بود که در حال حاضر با حمایتهایی که از تولید کنندگان شده خوشبختانه این صنعت در حال احیا شدن است و امروز اگر به دنبال توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار در کشور و استان هستیم چرم یکی از عوامل اصلی دستیابی به این اهداف است.

گازرانی با بیان اینکه سودآوری و اشتغالزایی صنعت چرم قابل توجه است، خاطرنشان کرد:‌ با توجه به استادکاران باتجربه و سبقه تاریخی استان همدان، تمام کشورهای منطقه به جز ترکیه مصرف‌کننده چرم استان هستند.

رئیس اتحادیه کیف و کفش همدان اظهار کرد:‌ با توجه به جلسات متعدد با مسئولان استانی و کشوری توانستیم آن‌ها را قانع کنیم که صنعت چرم همدان از ظرفیت ویژه‌ای برخوردار است.


همدان عضو شورای راهبردی صنعت چرم کشور

وی از عضویت استان همدان در شورای راهبردی صنعت چرم کشور خبر داد و افزود: در استان همدان یک‌هزار واحد تولیدی کیف، کفش و چرم مشغول به کار هستند که این حرفه برای 6 هزار نفر به صورت مستقیم و 6 هزار نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

رئیس اتحادیه کیف و کفش همداندر ادامه گفت: در شورای راهبردی چرم کشور پنج استان کشور عضو هستند که همدان به عنوان استان پنجم به این شورا پیوسته و همه امور مربوط به صنعت چرم در این شورا مطرح و پیگیری میشود .


1000واحد تولیدی سنتی و صنعتی کیف و کفش در همدان

گازرانی با اشاره به مزایای تشکیل خوشه کیف وکفش و چرم در همدان خاطرنشان ساخت :در حال حاضر 1000واحد سنتی و صنعتی تولید کننده کیف و کفش و سراجی فعالیت دارند که بر اساس اهداف و برنامه هابه دنبال ایجاد خوشه در این صنعت هستیم وایجاد شهرک صنفی و صنعتی برای ساماندهی کلیه فعالان در این زمینه هستیم .

وی با اشاره به اینکه برندسازی به طور جدی دنبال می‌شود، گفت: در حال حاضر بسیاری از تولیدات استان همدان به نام شهرهای دیگر عرضه می‌شود به همین دلیل ما به دنبال برندسازی داخلی هستیم.

گازرانی با بیان اینکه به دنبال آوردن رشته چرم در دانشگاه‌های استان هستیم، خاطرنشان کرد: آموزش و الگوبرداری صنعت چرم از کشورهای برجسته باید دنبال ‌شود وطبق برنامه‌ریزی های انجام شده درصدد هستیم با اعزام نیرو به کشورهای مطرح در صنعت چرم از تجربیات این کشورها در پیشبرد این صنعت در کشور استفاده نماییم .

وی با اشاره به اینکه در آینده نزدیک ایجاد نمایشگاه دائمی صنعت چرم و برندهای همدان در استان هستیم، وجود اجناس بی‌کیفیت را از مشکلات اساسی دانست و افزود: تاجران ما اجناس درجه 10 چینی و گاهی تاریخ مصرف گذشته را خریداری و وارد کشور می‌کنند که هم برای مردم و هم برای اتحادیه مشکلاتی را به وجود آورده است.

گازرانی با بیان اینکه 180 نفر مشغول در صنعت کیف و کفش و چرم برای دریافت تسهیلات با سود چهار درصد معرفی شدند، خاطرنشان کرد: از این تعداد 43 نفر در مراحل پایانی دریافت این تسهیلات هستند.

    

95 درصد تولیدات کفش درتولیدی های همدان زنانه است

وی با اشاره به اینکه 95 درصد تولیدات کفش استان همدان مربوط به کفش زنانه و 95 درصد تولید تبریز مربوط به کفش مردانه است، گفت: همدان و تبریز به عنوان مکمل یکدیگر می‌توانند همکاریهای مناسبی را درزمینه صادرات و تولید کیف وکفش داشته باشند .

رئیس اتحادیه کیف و کفش همچنین از حضور مسئولان ارشد وزارت صنعت، معدن و تجارت، مدیرکل صندوق کار آفرینی و امید، نمایندگان مجلس و عضو هیئت رئیسه مجلس در دومین نمایشگاه و همایش کفش خبر داد.


مقاومت چرم‎‌سازان نسبت به کاهش قیمت چرم

کارآفرین برتر کشوری نیزدر این نشست با بیان اینکه در حال حاضر میزان صادرات چرم کاهش یافته است، افزود: در حال حاضر چرم خام در کشور زیاد است اما چرم‌سازان برای کاهش قیمت آن مقاومت می‌کنند که البته به نظر نمی‌رسد این مقاومت همچنان پایدار باشد.

جلال حسینی خواه با بیان اینکه حضور در نمایشگاه‌های خارجی باعث کسب تجربه‌‌های ارزشمند برای فعالان عرصه چرم خواهد شد، اظهار کرد: وقوع این رویداد برای استان همدان باعث رشد صنعت چرم می‌شود.

کارآفرین برتر حوزه چرم کشور که اصالتی همدانی دارد، اظهار کرد: تولیدکنندگان اگر به دنبال بازارهای خارجی هستند باید اجناس با کیفیت تولید کنند.

وی با بیان اینکه استفاده از ماده اولیه کیفیت محصول نهایی را مشخص می‌کند، افزود: طبیعی است کارگاه‌های کوچک امکان تولید و فروش اجناس با کیفیت را ندارند و بنابراین از موادی با کیفیت پایین استفاده می‌کنند.

دبیر اتحادیه کیف و کفش همدان نیز در این نشست اظهار کرد: در حال حاضر یک‌هزار واحد تولیدی کیف و کفش در همدان فعالیت می‌کنند که اکثر واحدها با 6 تا 9 نفر کارگر، 80 واحد با 10 تا 48 نفر کارگر و و دو واحد با بیش از 50 نفر کارگر فعالیت می‌کنند.

محمدجواد بابایی با اشاره به اینکه چرم همدان به صورت خام به کشورهای همسایه صادر می‌شود، افزود: برای کاهش قیمت اولیه مصنوعات چرمی تعاونی‌هایی تشکیل شده و تدابیری برای قسط بندی و نحوه پرداخت اندیشیده شده است.

وی با بیان اینکه رئیس فن‌بازار هم به همدان خواهد آمد، تصریح کرد: همیشه مشکلات به مسائل مالی باز نمی‌گردد و به مسائل نرم‌افزاری هم مربوط می‎‌شود.

دبیر اتحادیه کیف و کفش همدان ادامه داد: حمایت مالی، برندسازی و توجه به مدیریت و نرمافزاری در قالب خوشه‌های صنعتی به فعالان صنعت چرم ارائه می‌شود.

اولین همایش تخصصی کفش در همدان

شهرهمدان به عنوان یکی ازشهرهای قدیمی و تاریخی،روزگاری پایتخت ایران بوده است ودردوره مادها به عنوان هگمتانه از آن نام برده می شدواین شهرهمواره مهد تمدن بوده وهست و این شهر قدیمی شهری است که تاحدودی بافت قدیمی خودراحفظ کرده و از صنعتهای قدیمی که دراین شهراز قدیم الایام تا به امروزباقی مانده،می توان به سفالگری و صنعت چرم اشاره کرد و به روایتی چرم از قدیمی ترین صنایع در این شهر محسوب می شود

وقدمتی 90 ساله دارد اولین واحد چرم سازی به نام چرم میرچلی در شهر همدان تاسیس شد وهمدان مرکز تولید چرم از پوست گاومیش یاهمان چرم قرمز بوده که این نوع چرم درهیچ جای ایران تولید نمی شده است .

به مناسبت برگزاری دومین نمایشگاه تخصصی کیف وکفش چرم در همدان نشستی با حضور رییس اتحادیه کیف و کفش همدان و دبیر اجرایی نمایشگاههای تخصصی وتولید کننده برتر کشوری و دیگر فعالان در صنعت چرم وباحضور خبر نگاران برگزار شد .


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار