لزوم کاهش ۱۰ درصدی مشترکان پرمصرف آب

معاون امور مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان‌غربی گفت: براساس برنامه وزارت نیرو هر ساله باید ۱۰ درصد از تعداد مشترکان پرمصرف کاسته شود.
کد خبر: ۷۵۷۷۶۶
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۳ 27 June 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی  لطیف خوش‌سیرت  با بیان اینکه اصلاح الگوی مصرف از جمله اولویت‌های وزارت نیرو است، اظهار کرد: براساس این برنامه باید هر ساله ۱۰ درصد تعداد مشترکان پرمصرف کشور کاسته شود.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به این هدف بهینه‌سازی و تغییر الگوی مصرف در بخش آب شرب آذربایجان‌غربی در دستور کار گرفته است، افزود: مصرف هر خانوار در استان ۱۹۰ لیتر در یک شبانه‌روز است که این میزان ۵۵ لیتر بیشتر از استاندارد جهانی بوده و حتما باید برای رسیدن به میزان مصرف آب به استانداردهای تعیین شده تلاش کرد.

معاون امور مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه بیشترین مصرف آب شرب در آشپزخانه‌ها، حمام و سرویس‌های بهداشتی منازل است، ادامه داد: مردم برای مدیریت مصرف بهینه در این مکان‌ها از دستگاه‌های کاهنده مصرف استفاده بکنند.

وی با اشاره به اینکه کم‌آبی مشکل چند سال اخیر کشور و از جمله آذربایجان‌غربی است، خاطرنشان کرد: با کاهش مصرف آب بسیاری از مشکلات دیگر نیز در کشور قابل حل بوده که یکی از فواید این کار جلوگیری از هدررفت سرمایه برای مدیریت مصرف و صرفه‌جویی است.

خوش‌سیرت استفاده از سیستم قطره‌ای جهت آبیاری باغچه‌های مسکونی را یکی از عوامل مهم در صرفه‌جویی آب برشمرد و عنوان کرد: با استفاده از سیستم آبیاری نوین در منازل جلوی هدررفت آب در باغچه‌ها تا حدودی گرفته خواهد شد.

کاهش شست‌وشوی وسایل نقلیه با آب شرب در آذربایجان‌غربی

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه شست وشوی وسایل نقلیه با آب شرب و بهداشتی در استان کاهش چشمگیری داشته است که این مساله به کاهش مصرف آب در استان کمک زیادی می‌کند‌.

معاون امور مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان‌غربی با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در هفته صرفه‌جویی در مصرف آب آذربایجان‌غربی عنوان کرد: شناسایی مشترکان پرمصرف و آموزش چهره به چهره آنها در جلوی درب منازل و تشویق مشترکان کم‌مصرف از مهم‌ترین برنامه‌هایی بود که در این هفته برگزار شد.

وی تصریح کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی فرزندان کارکنان ادارات مختلف در ارتباط با مصرف بهینه آب و دعوت از مشترکان پرمصرف به ویژه بانوان برای بازدید از فرآیند تولید، تصفیه آب و بیان اهمیت و ضرورت مشارکت آنها در مصرف بهینه آب از جمله دیگر برنامه‌ها در هفته صرفه‌جویی در مصرف آب بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار