کانون ریزگردهای اردبیل شناسایی شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: کانون ریزگردها در این استان شناسایی شده و نسبت به مهار و کنترل آنها برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌ها انجام شده است.
کد خبر: ۷۴۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۵ 09 August 2015

به گزارش فارس، سید رضا موسوی اظهار کرد:‌ ما برای تداوم حیات وحش براساس بانک ژن کشوری 62 نمونه‌برداری از حیات وحش انجام داده و برای ذخیره در این بانک ژن آن را به تهران ارسال کردیم.

وی اهمیت تنوع زیستی را با رفع آلودگی‌های احتمالی در این حوزه یادآور شد و تصریح کرد: ما در حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی در این حوزه سعی کردیم تا در سال گذشته از 10 مورد پایان‌نامه دانشجویی حمایت کرده و زمینه ارتقا توانمندی‌های آنها را در حوزه تنوع زیستی و مسائل پیرامونی در این بخش فراهم کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل، موضوع نظارت و کنترل را بر آتش‌سوزی‌های آن سوی مرزها از طریق نامه‌نگاری با وزارت امور خارجه و گوشزد کردن برخی از آسیب‌ها و دغدغه‌های احتمالی در آن سوی مرزها یادآور شد و گفت: از طریق سازمان حفاظت محیط زیست و رایزنی با وزارت امور خارجه به مسئولان کشور آذربایجان گوشزد شده تا مراقبت بیشتر را انجام دهند تا آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع مرزی زمینه تخریب فضای مرزی را به وجود نیاورد.

موسوی از تشکیل بانک اطلاعاتی مخاطرات زیست‌محیطی در اردبیل خبر داد و افزود: براساس این بانک تمام فعالیت‌های بخش زیست‌محیطی مورد آنالیز دقیق و تجزیه و تحلیل واقعی قرار می‌گیرد تا موانع و مشکلات به وجود آمده یکی پس از دیگری برطرف شود.

وی موضوع مدیریت پسماند و بالا بودن سرانه تولید پسماند در استان اردبیل را یادآور شد و بیان کرد: ما در گذشته وضعیت نامناسب و نامنظمی را در این حوزه شاهد بودیم که به شکل‌گیری بحران‌هایی نیز منجر شده بود که سعی کردیم با تشکیل جلسات کارگروه مدیریت پسماند در استان نسبت به دفع زباله‌های بیمارستانی، کشاورزی و ویژه یک هماهنگی و همکاری را با مجموعه شهرداری و نهادهای مرتبط انجام دهیم.

موسوی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: برای کنترل کانون‌های تولید ریزگرد داخلی در سطح استان اقدام به شناسایی کانون‌های تولید کردیم تا زمینه از بین رفتن این آسیب جدی فراهم آید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل در پایان سرمنشأ ریزگردها را کانون داخلی و خارجی توصیف کرد و ادامه داد: در زمینه کانون خارجی سازمان حفاظت محیط زیست برنامه‌هایی را مد نظر قرار داده اما در مورد کانون‌های داخلی گروه‌های گشت، کنترل و پایش ما با ارزیابی و سنجشی که انجام دادند نسبت به شناسایی و برنامه‌ریزی برای رفع آنها اقدام لازم انجام شده است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
با سلام من هرچه مطلب شما را خواندم نتوانستم چیزی در مورد کانون ریزگردها پیدا کنم . به نظر میرسد تیتر خبرتان چندان با متن همجوانی ندارد .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
با سلام لطفا اصلاح بفرمایید، همخوانی ندارد .
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار