مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین:

مبارزه با آفت ملخ در سطح ۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان قزوین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین از اجرای عملیات مبارزه با آفت ملخ در سطح ۲ هزار هکتار از مزارع کشاورزی این شهرستان خبر داد .
کد خبر: ۷۴۱۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱ 05 May 2019

مبارزه با آفت ملخ در سطح ۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان قزوین

به گزارش تابناک قزوین، عباس آقا علیخانی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین با اعلام این خبر افزود: با تجهيز شبكه مراقبت دولتي و خصوصي در چند ماه اخیر با ردیابی آفت به محض ظهور پوره ملخ اقدامات لازم جهت مبارزه با اين آفت را شروع کرده است .

وی اظهار داشت: در همین راستا ؛ از ابتدای اجرای عملیات تاکنون در بیش از ۲ هزار هکتار از کانون های اصلی آلوده به این آفت درسطح شهرستان سم پاشی انجام شده  است .

علیخانی تصریح کرد : ملخ يكي از مهمترين آفات عمومی است که در صورت عدم کنترل آفت خسارت جبران ناپذيری به محصولات زراعی و باغی منطقه وارد مي كند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین با اشاره به اینکه ملخ ها از نوع مراکشی ، ایتالیایی ، شاخک بلند و شکم بادمجانی هستند گفت : در سال گذشته در سطح  ۹ هزار و ۷۴۵ هکتار از اراضی کشاورزی عملیات مبارزه انجام شده که امسال با توجه به افزایش جمعیت  این آفت ، هوشیاری شبکه های مراقبت و پیش آگاهی فعال پیش بینی می شود که در سطح ۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان با این آفت مبارزه شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار