کارشناس هواشناسی کردستان خبر داد

تشدیدفعالیت‌سامانه‌بارشی‌در‌کردستان‌ازسه‌شنبه

کارشناس هواشناسی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: به طور موقت امشب از شدت بارش‌ها کاسته شده اما مجدداً از روز سه‌شنبه تا صبح چهارشنبه فعالیت سامانه بارشی شدت می‌گیرد که آبگرفتگی معابر و ایجاد سیلاب‌های موقتی را در پی خواهد داشت.
کد خبر: ۷۲۸۵۵۴
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۵ 25 March 2019

به گزارش تابناک کردستان، نشمیل احمدیانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بررسی نقشه‌ها و خروجی مدل‌های پیش یابی، بیانگر تداوم فعالیت سامانه بارشی تا روز چهارشنبه است که با بارش برف و باران، وزش باد، رعد و برق و احتمال بارش تگرگ همراه خواهد بود. 

وی گفت: در این مدت شدت بارش‌ها در بخش‌های غربی و جنوبی استان قابل توجه است و در نواحی مرتفع و سردسیر ریزش‌های جوی عمدتاً به صورت بارش برف می‌باشد. 

کارشناس هواشناسی اداره کل هواشناسی کردستان تصریح کرد: به طور موقت امشب از شدت بارش‌ها کاسته شده اما مجدداً از روز سه‌شنبه تا صبح چهارشنبه فعالیت سامانه بارشی شدت می‌گیرد که آبگرفتگی معابر و ایجاد سیلاب‌های موقتی را در پی خواهد داشت. 

وی گفت: گردنه‌ها و ارتفاعات استان در مدت زمان فعالیت سیستم بارشی مستعد بارش برف بوده و به علت کاهش دید ناشی از مه گرفتگی و همچنین لغزندگی تردد در آنها با اختلال مواجه خواهد شد. 

احمدیانی با اشاره به اینکه در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه بارش‌ها بیشتر به صورت رگباری و پراکنده(به ویژه در نواحی غربی استان) پیش‌بینی می‌شود، افزود: در 2 روز آینده با توجه به شرایط مساعد برای شکل‌گیری گرد و خاک بر روی کشور عراق و انتقال بخشی از آن به نیمه غربی کشور هوا در این مناطق اندکی غبارآلود خواهد بود. 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار