فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی خبر داد

اعزام 10 هزار نفر از آذربایجان غربی به سرزمین‌های نور

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: امسال 10 هزار نفر از آذربایجان غربی به سرزمین‌های نور اعزام می شوند.
کد خبر: ۷۲۲۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱ 06 March 2019

 به گزارش تابناک آذربایجان غربی، حبیب شهسواری در نشست خبری با مدیران رسانه‌ها و خبرنگاران با اشاره به بیانیه مقام معظم رهبری در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: این بیانیه یک بیانیه جامعی بوده و از فراگیری محتوایی و جامعیت محتوایی برخوردار است به این معنا که هم نگاهی به گذشته و تاریخ دارد و هم شرایط امروز کشور را توصیف می کند.

وی افزود: این بیانیه، هم یک نقطه روشن و چشم اندازی برای آینده کشور ترسیم می کند و هم راه رسیدن و تحقق این نقطه روشن را مشخص می کند.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی با اشاره به نقش رسانه‌ها و اهل قلم در خصوص تبیین و تشریح این بیانیه در جامعه، افزود: حقیقت مطلب که در بیانیه مقام معظرم رهبری آمده، آنگونه که باید تبیین و تشریح می‌شد اتفاق نیفتاد و در غبار هیاهوی دشمنان انقلاب و نظام نمایان نشد، بنابراین اهالی رسانه و قلم وظیفه دارند ابعاد نهفته و کلید واژه‌های این بیانیه که به قدری ارزشمند هستند در جامعه تبیین، تشریح و پردازش کنند.

نقش آذربایجان‌غربی در دفاع مقدس مظلوم واقع شده است

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی به بحث راهیان نور در کشور اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: آذربایجان‌غربی یکی از پنج استان اول درگیر در دفاع مقدس بوده و هست و سهم این منطقه از سایر مناطق بیشتر است و مردم آذربایجان غربی در طول ۴۰ سال در خط مقدم دفاع مقدس بوده اند.

شهسواری تصریح کرد: آذربایجان‌غربی پس از استان خوزستان بیشترین عملیات برون مرزی را به خود اختصاص داده و 12 هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده و تا به امروز با اقتدار و با صلابت مقابل ضدانقلاب و دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایستاده‌ایم.

وی با گلایه از مسوولان استانی نسبت به عدم شناساندن نقش آذربایجان‌غربی در دفاع مقدس به جوانان و نوجوانانمان افزود: هنوز در این استان به فرزندان و دانش آموزان خودمان نتوانسته‌ایم عظمت و اقتدار آذربایجان‌غربی در دفاع مقدس و مبارزه با ضد انقلاب را نشان دهیم.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی اظهار کرد: برپایی راهیان نور در شمال‌غرب کشور در قالب برگزاری اردوهای معنوی راهی برای معرفی و شناخت گوشه ای از رشادت های مردان این مرز و بوم در طول هشت سال جنگ تحمیلی است و باید همه مسوولان استان راغب شوند تا با کلام،قدم، قلم و سرمایه‌گذاری و پیگیری، آذربایجان‌غربی را نماد استقامت،رشادت و پایداری و امنیت با ظرفیت راهیان نور شمال غرب کشور به آحاد جامعه معرفی کنیم.

برنامه ریزی برای میزبانی 500هزار نفر زائر راهیان نور شمالغرب کشور

 شهسواری افزود: تاکنون میزبان 270 هزار زائر از17 استان و مناطق مختلف کشور از مرداد ماه تا نیمه دوم آذرماه سالجاری بوده‌ایم و سال آینده برای میزبانی ۵۰۰ هزار نفر زائر راهیان نور شمالغرب کشور در آذربایجان‌غربی برنامه‌ریزی شده است.

وی تصریح کرد:مقدمات احداث و ساخت یادمان شهدا از چند سال گذشته به صورت جدی در این استان آغاز شده است که متاسفانه احداث زیرساخت ۵ یادمان به کندی پیش می رود.

وی اضافه کرد: ۴۷ هزار و ۵۵۴ از مردم استان در مناطق عملیاتی شمال غرب کشور حضور یافتند و ۱۴۶ هزار و ۷۵۶ نفر از سایر استان‌ها برای بازدید از مناطق عملیاتی شمال‌غرب کشور وارد آذربایجان‌غربی شدند.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی اظهار کرد: آذربایجان‌غربی دارای بهترین شرایط امنیتی برای سرمایه گذاری است و از مسوولان امر انتظار داریم اهتمام ویژه ای در این حوزه داشته باشند.

اعزام 10 هزار نفر به سرزمین‌های نور در هفته‌های آینده

شهسواری افزود: راهیان نور یکی از نهادهای شکوهمند انقلاب و عامل پیوند نسل گذشته و نسل جدید است و یکی از اصلی‌ترین راه‌های مقابله با جنگ نرم برگزاری چنین اردوهایی بوده و از ظرفیت‌های بزرگ برای اشاعه فرهنگ ایستادگی مقابل دشمنان است.

وی گفت: امسال ۱۰ هزار نفر از مردم آذربایجان‌غربی با 160 دستگاه اتوبوس برای بازدید از مناطق عملیاتی، به راهیان نور جنوب کشور اعزام می‌‌شوند و تعداد کثیری هم به صورت خودجوش و با وسیله نقلیه شخصی در این رویداد معنوی شرکت می‌کنند.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه اعزام کاروان‌های راهیان‌نور هر سال از ۱۵ اسفند آغاز و تا ۱۵ فروردین ادامه دارد، خاطرنشان کرد: همکاری نهادها و ادارات برای برپایی باشکوه این رویداد در سال جاری ضروری است.

به گزارش تابناک آذربایجان غربی ، آذربایجان‌غربی در دوران هشت سال جنگ تحمیلی علاوه بر اینکه مورد اصابت بمب های رژیم بعثی عراق قرار گرفته، در جنگ های زمینی نیز با نیروهای بعثی و مزدوران آنان درگیر بوده است و مردم آذربایجان‌غربی نه فقط طی هشت سال دفاع مقدس بلکه از اول پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون به امر دفاع مشغول بوده اند.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار