20 قصابی غیر مجاز یاسوج پلمپ می شوند

کد خبر: ۷۱۶۴۶۹
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۸ 18 February 2019
مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد از پلمب ۲۰ مرکز عرضه غیرمجاز گوشت دام در استان خبر داد و گفت: برای ساماندهی کشتارگاه‌های غیرمجاز به همکاری و عزم جدی همه دستگاه‌های متولی نیاز داریم.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد عبدالله بهمنش در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج، اظهار داشت: به هیچ عنوان گوشتی را که خارج از پروسه دامداری، میدان دام، کشتارگاه و قصابی به دست مردم برسد را تایید نمی‌کنیم.

وی با بیان اینکه ما با قصابی‌ها مشکلی نداریم بلکه با کشتار غیرمجاز دام مشکل داریم، افزود: قصابی‌های اطراف شهر یاسوج دام زنده خود را به کشتارگاه تحویل دهند و 24 ساعت پس از آن با کمترین هزینه لاشه دام ذبح شده را تحویل بگیرند.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: مجوز پلمپ 20 مرکز عرضه غیرمجاز گوشت دام در اطراف شهر یاسوج دریافت شده و به زودی اجرا می‌شود.

بهمنش بیان کرد: دام باید در کشتارگاه‌های مجاز و تحت نظارت دامپزشکی که هم کارشناس بهداشتی دامپزشکی حضور داشته و هم روحانی ناظر ذبح شرعی حضور دارد، کشتار شود اما متاسفانه برخی افراد سودجو و فرصت‌طلب، دام را در محل‌های غیراستاندارد کشتار و عرضه می‌کنند.

وی ابراز کرد:  با توجه به عدم بازرسی پیش از کشتار چنین دام‌هایی توسط دامپزشکی، امکان آلودگی محصولات گوشتی عرضه شده و ابتلای مصرف‌کنندگان به بیماری‌های مشترک انسان و دام وجود دارد.

 مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برای ساماندهی کشتارگاه‌های غیرمجاز به همکاری و عزم جدی همه دستگاه‌های متولی نیاز داریم، از مردم استان خواست گوشت مورد نیاز خود را از طریق مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار