علت افزایش شمار بیماران کلیوی در استان چیست؟

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران مهلتی دو هفته ای را جهت بررسی واعلام نتیجه علت افزایش بیماران کلیوی در استان را برای دانشگاه علوم پزشکی در نظر گرفت
کد خبر: ۷۱۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵ 03 August 2015
به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری فارس علیرضا یونسی بعدازظهر امروز در جلسه کمیته رسیدگی به بیماری‌های خاص مازندران اظهار کرد: باید تلاش کنیم که میزان رنج بیمارداری در کشور بنا به فرمایش مسئولان ارشد کشور کاهش یابد.دولت در حوزه مختلف متولی رسیدگی به مردم است که در این زمینه نیز اقدامات مناسبی در دولت انجام شد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران خاطرنشان کرد: با اقداماتی که دولت در کاهش هزینه‌های بیماران بستری در دستور کار قرار داد مشکل بسیاری از بیماران بستری کشور کاهش یافت و این موضوع در منطقه خاورمیانه بی‌نظیر است.
وی بیان کرد: در مازندران دو دانشگاه بابل و دانشگاه علوم پزشکی مازندران مسئول تامین درمان هستند و باید تلاش کنند که خدمات درمانی مناسبی به بیماران در این بخش ارائه کنند.
یونسی به اقدامات انجام شده برای کمک به بیماران خاص در استان اشاره کرد و گفت: با دعوت از بانک‌ها مقرر شد که تسهیلاتی در اختیار بیماران نیازمند این بخش قرار گیرد که بانک‌ها نیز همکاری مناسبی با ما داشتند.
وی با اشاره به برنامه‌ریزی دولت برای تامین دستگاه دیالیز برخی از استان‌های کشور، تصریح کرد: مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مازندران و دانشگاه علوم پزشکی بابل برای دریافت این دستگاه درخواست‌های خود را مطرح و از سوی استانداری هر کمکی لازم باشد انجام می‌شود.
معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران یکی از معضلات جدی استان را افزایش بیماران کلیوی اعلام کرد و افزود: مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان در دو هفته بررسی دقیق از علت افزایش بیماران کلیوی را اعلام کنند. با توجه به افزایش روزافزون بیماری کلیوی در استان نیاز است این موضوع به صورت جدی مطرح و نسبت به کاهش این بیماری در استان برنامه‌ریزی شود.
یونسی خواستار استفاده از ظرفیت مردم‌نهاد برای کاهش برخی از بیماری‌های غیرواگیر شد و ادامه داد: در حوزه آموزش به مردم باید ورود جدی‌تری داشته باشیم.باید زمینه‌ای ایجاد شود تا آگاهی مردم نسبت به بیماری‌ها افزایش پیدا کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار