خیرین به بهزیست کمک کنند

مدیرکل بهزیستی همدان گفت: بهزیستی با 70 وظیفه و یک‌هزار فعالیت بدون کمک خیرین قادر به انجام کارها نیست و سازمان‌های مردم‌نهاد باید کمک‌حال بهزیستی باشند.
کد خبر: ۶۹۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۶ 01 August 2015
مدیرکل بهزیستی همدان گفت: بهزیستی با 70 وظیفه و یک‌هزار فعالیت بدون کمک خیرین قادر به انجام کارها نیست و سازمان‌های مردم‌نهاد باید کمک‌حال بهزیستی باشند.

به گزارش فارس؛  اکبر سوری درسخنان پیش از خطبه‌ نماز جمعه همدان اظهار کرد: سازمان بهزیستی پنج گروه از جامعه را شامل کودکان، زنان، سالمندان، آسیب‌دیدگان اجتماعی و معلولان را زیر پوشش خود دارد و در حوزه‌های توانبخشی، اجتماعی و پیشگیری به ارائه خدمات می‌پردازد.

وی افزود: در بهزیستی همدان 185 هزار نفر دارای پرونده هستند و سال گذشته نیز 630 هزار نفر از خدمات سازمان بهزیستی در استان استفاده کردند.

مدیرکل بهزیستی همدان با اشاره به اینکه خدمات بهزیستی در مراکز شبانه و روزانه تقسیم‌بندی شده است، تصریح کرد: در مراکز شبانه نگهداری سالمندان، معلولان جسمی و حرکتی و روانی و همچنین کودکان بی‌سرپرست جزء وظایف سازمان بهزیستی است.

وی ادامه داد: در این مراکز به ابعاد نیازهای یک انسان توجه می‌شود و از نظافت شخصی، البسه و تغذیه گرفته تا توجه به نیازهای عاطفی و روحی افراد توسط کارکنان بهزیستی مورد توجه قرار می‌گیرد.

سوری با بیان اینکه یک تیم پزشکی وظیفه سرکشی از سالمندان ناتوان و معلولان را در منازل آنها بر عهده دارد، خاطرنشان کرد: با هماهنگی انجام شده و شناسایی مددجویان ماهانه یک تا دو بار یک تیم پزشکی شامل یک پزشک، روانشناس و پرستار با حضور در منازل ویزیت پزشکی آنها را انجام می‌دهد.

وی در ادامه یادآور شد: اعتیاد یکی از بزرگترین ناهنجارهای جامعه است که تبعات منفی بسیاری بر زندگی افراد دارد به طوری که 70 درصد از بزهکاری‌های اجتماعی از اعتیاد است.

مدیرکل بهزیستی همدان با اشاره به اینکه آمار طلاق در جامعه رو به افزایش است، گفت: هر چند استان همدان در بحث ثبت رسمی طلاق در بین استان‌های کشور رتبه 14 یا 15 را داراست اما این رشد در کشور ما به شدت افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه طلاق رسمی در کشور ثبت می‌شود اما در خانواده‌ها شاهد طلاق سفید هستیم، اضافه کرد: طلاق سفید و وجود بی‌عاطفگی بین زوج‌ها نگران‌کننده شده است.

سوری با بیان اینکه برای پیشگیری از معضلات اجتماعی باید راه درستی را انتخاب کرد، ادامه داد: بهزیستی با 70 وظیفه و یک‌هزار فعالیت بدون کمک خیرین قادر به انجام آن نیست و انجمن‌های مردم نهاد باید کمک حال بهزیستی باشند.

وی یادآور شد: مردم با تشکیل خیریه‌ها و موسسه‌های مردم نهاد برای کمک به اقشار آسیب‌پذیر باید بیشتر از قبل کمک حال نهادهای خدمات‌رسان باشند.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار