«مادری» به حوزه هنری یزد آمد

فیلم سینمایی «مادری» به کارگردانی رقیه توکلی در شصت و هشتمین نشست باشگاه فیلم حوزه هنری یزد به نمایش درآمد.
کد خبر: ۶۹۷۱۳۲
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶ 30 December 2018

شصت و هشتمین نشست باشگاه فیلم حوزه هنری استان که دومین تجربه «حس خوب» با هدف تمجید از فیلم‌سازان یزدی بود به فیلم سینمایی «مادری» ساخته رقیه توکلی نویسنده و کارگردان یزدی اختصاص داشت.

در این دورهمی که جمعی از اهالی سینما و تعدادی از عوامل یزدی این فیلم حضور داشتند، رقیه توکلی از تجربه‌ها، تلخی‌ها و شیرینی‌های مراحل تولید این اثر گفت.

وی ضمن تشکر از تمام کسانی که او را در ساخت اولین فیلم سینمایی‌اش یاری کردند، افزود: اگر از هنرمندان به خوبی حمایت شود می‌توانند آثار فاخر و ماندگار تولید کنند.

این کارگردان با بیان اینکه بخشی از فیلمنامه تجربیات شخصی‌اش در زندگی بوده گفت: یک‌سری از پلان‌ها از جمله پلان آخر فیلم در صحنه اتفاق افتاد که از همان الهام گرفته شده است.

این کارشناس ارشد ادبیات نمایشی در خصوص داستان فیلم بیان داشت: «مادری» روایت زندگی دو خواهر است که به تنهایی در شهر یزد با یکدیگر زندگی می‌کنند؛ با این تفاوت که یکی عشق‌ خود را رها کرده و دیگری عشقش او را رها کرده است. آن‌ها یک تنه روبروی مسائل و مشکلاتی که سر راه‌شان است ایستادگی می‌کنند و حرکتی رو به جلو دارند تا اینکه بروز اتفاقاتی محتوای داستان را بر هم می‌زند.

نازنین بیاتی، هانیه توسلی، هومن سیدی، مریم بابونی، ملیسا ذاکری و سجاد اسماعیلی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

این فیلم با موضوع اجتماعی به تهیه‌کنندگی سیاوش حقیقی در مدت 83 دقیقه تولید و اسفند 96 اکران شده است.

در این نشست فیلم‌سازان و هنرمندان نیز نظرات و دیدگاه‌های خود را در رابطه با فیلم سینمایی مادری بیان کردند و کارگردان نیز به پرسش‌های شرکت‌کنندگان پاسخ داد.

رقیه توکلی دارای مدرک کارشناسی سینما و کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی از دانشگاه سوره است. وی که فعالیت هنری خود در رشته فیلم‌سازی را از حوزه هنری یزد آغاز کرده تاکنون بیش از 20 فیلم کوتاه داستانی و مستند ساخته و در جشنواره مختلف ملی و بین المللی خوش درخشیده است.

گفتنی است؛ نشست‌ هفتگی اکران و تحلیل فیلم‌های منتخب ایران و جهان سه‌شنبه‌ها ساعت 18 در نارنجستان هنر حوزه هنری یزد برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار