صدور مجوز راه‌اندازی واحدهای صنعتی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: مجوز راه‌اندازی دو کارخانه شامل تولید روکش آسفالت و تولید تایر در شهرستان خلخال صادر شده که توسط بخش خصوصی در این شهرستان راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۶۸۹۵۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰ 30 July 2015

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خلخال، سیدحامد عاملی صبح امروز در دیدار با فرماندار شهرستان خلخال اظهار داشت: در حال حاضر در سطح استان به دلیل شرایط اقتصادی بانک‌ها، تسهیلات ارزان‌قیمت به واحدهای تولیدی و صنعتی ارائه نمی‌شود و تمامی تسهیلاتی که در قالب سرمایه در گردش به این واحدها ارائه می‌شود با سود 26 درصد و با بالاتر است.

وی با اشاره به توافقات انجام شده در لغو تحریم‌ها تصریح کرد: امیدواریم با لغو تحریم‌ها شرایط فعلی در واحدهای تولیدی و صنعتی تغییر یافته و بتوانیم با دریافت تسهیلات از صندوق توسعه ملی مشکلات این واحدها را برطرف کرده و زمینه‌ساز توسعه فعالیت‌های تولیدی و اقتصادی آنها شویم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به صدور مجوز برای دو کارخانه بزرگ در شهرستان خلخال بیان کرد: این دو کارخانه شامل تولید روکش آسفالت و تولید تایر بوده که توسط بخش خصوصی در این شهرستان راه‌اندازی می‌شود و بخش مهمی از مشکلات موجود در اشتغال و اقتصاد منطقه از بین می‌رود.

عاملی با بیان اینکه با اکتشافات معدن در حاشیه قزل‌اوزن تحولات عظیمی در شهرستان خلخال به وجود می‌آید، افزود: با اکتشافات اخیر وجود منابع غنی فلزات در این منطقه شناسایی شده که با بهره‌برداری از این معادن شاهد توسعه اشتغال و رونق اقتصادی در شهرستان خلخال می‌شویم.

وی با تشریح اینکه راه‌اندازی کارخانه سیمان در خلخال توجیه اقتصادی ندارد، گفت: در این زمینه سرمایه‌گذاران مختلف از کارخانه سیمان خلخال بازدید کرده و به دلیل نداشتن توجیه اقتصادی هیچ کدام از آنها حاضر به فعالیت در این عرصه نشده‌اند چرا که تولید سیمان در کشور در حال حاضر بیش از نیاز کشوری بوده و راه‌اندازی کارخانه در این حوزه هیچ گونه صرفه اقتصادی ندارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل اظهار کرد: در صورتی که بتوانیم با بهبود مناسبات خارجی سیمان را صادر کنیم می‌توانیم شاهد فعالیت و توسعه کارخانه سیمان خلخال باشیم که در شرایط فعلی با توجه به وجود معادن غنی آهک در منطقه جایگزینی کارخانه سیمان با کارخانه آهک می تواند بخشی از مشکلات در این حوزه را برطرف کند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار