تیم تبلیغات موزه‌های اردبیل فعال شد

مسئول موزه های استان اردبیل از فعال‌سازی تیم تبلیغات موزه‌های این استان با هدف معرفی ظرفیت‌های این حوزه خبر داد.
کد خبر: ۶۸۶۱۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۲ 29 July 2015

به گزارش خبرنگار مهر، فردین عینی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران تصریح کرد: این تیم تبلیغاتی در نظر دارد زمینه های معرفی موزه ها و ظرفیت های گردشگری استان را مورد ارزیابی قرار دهد.

وی تمرکز فعالیت تیم تبلیغاتی را تهیه بروشور عنوان کرد و افزود: به ویژه تهیه بروشور به زبان انگلیسی به شکلی که معرفی مناسبی از موزه ها داشته و جذابیت بصری داشته باشد مورد تاکید است.

مسئول موزه های استان به ضرورت فرهنگ سازی در استفاده از بروشور اشاره کرد و ادامه داد: به عنوان مثال اینکه از یک خانواده پنج نفره هر کدام یک بروشور استفاده کنند و بعد بسیاری از این تعداد در محوطه موزه پیدا شود فرهنگ صحیحی نیست.

عینی با تاکید به محدودیت های اعتباری تهیه بروشور اضافه کرد: تلاش ما بر این است در مدت زمان کوتاهی بروشور به زبان انگلیسی تدیون شده و در اختیار گردشگران خارجی قرار گیرد.

این مسئول در خصوص وضعیت بازدید ازموزه های استان بیان داشت: در سه ماهه نخست سال جاری بازدید داخلی از موزه ها شامل ۵۳ هزار و ۲۵۸ نفر است که با رشد ۵۸ درصد به نسبت سال گذشته همراه بوده است.

وی افزود: این در حالی است که بازدید داخلی رایگان که شامل بازدید مدارس و دانشگاه ها است با ۳۲ هزار و ۴۸۹ نفر ۶۵ درصد افزایش را نشان می دهد.

مسئول موزه های استان با تاکید به اینکه سهم مدرسه و دانشگاه از بازدید رایگان ۹۰ درصد بازدید های این حوزه را شامل می شود، عنوان کرد: علاوه بر این ۱۰ درصد نیز بازدید بازنشستگان، خانواده های ایثارگر و ... است.

رشد 11 درصدی بازدید گردشگران خارجی از موزه‌ها

عینی در خصوص بازدیدهای گردشگران خارجی از موزه های استان به رشد ۱۱ درصدی اشاره کرد و متذکر شد: سه ماهه سال گذشته هزار و ۵۳۴ نفر بازدید خارجی به ثبت رسیده و امسال این رقم به هزار و ۷۰۲ نفر رسیده است.

وی بازدید رایگان خارجی سال گذشته را ۱۲۳ نفر برشمرد و یادآور شد: این در حالی است که امسال علاوه بر این تعداد ۳۴۱ نفر بازدید رایگان داشتیم.

مسئول موزه های استان تصریح کرد: در مجموع بازدید از موزه های استان ۵۹.۸ درصد افزایش را نشان می دهد.

عینی بیشترین آمار بازدید را متعلق به تورهای گردشگری کشور آلمان اعلام کرد و بیان داشت: رقم بازدید این کشور حتی از جمهوری آذربایجان بیشتر است.

وی با بیان اینکه ۴۰ درصد بازدید از موزه های استان توسط تورهای گردشگری کشور آلمان به ثبت رسیده است، تاکید کرد: بعد از آلمان از کشورهای فرانسه و اتریش نیز تورهای گردشگری از موزه های استان بازدید کرده اند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار