بر اثر بی احتیاطی عوامل انسانی

آتش سوزی در حدود 6 هکتار از مراتع ارسباران/ آتش سوزی مهار شد

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت:با حضور به موقع همکاران حفاظت محیط زیست و نیروهای انتظامی و امدادی آتش سوزی در جنگلهای ارسباران مهار شد.
کد خبر: ۶۷۷۵۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰ 28 July 2015

به گزارش تابناک تبریز و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی، دکتر حمید قاسمی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گفت:شامگاه دوشنبه آتش سوزی در جنگل های ارسباران در منطقه دیزمار و روستای اولیق در اثر بی احتیاطی عوامل انسانی رخ داده بود که با تلاشهای ماموران یگان حفاظت محیط زیست و همکاری مدیریت بحران ،اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ، نیروهای مرزبانی ناجا، و اهالی منطقه به طور کامل مهار شد.

وی اظهار داشت: در این آتش سوزی در حدود 6 هکتار از مراتع مشجر و اراضی زراعی در آتش سوخت و هیچگونه تلفات انسانی در این آتش سوزی مشاهده نشد.

قاسمی در ادامه از اهالی، مسافران و گردشگران در خواست نمود: از بر افروختن هر گونه آتش در داخل جنگل و داخل منطقه حفاظت شده جدا خودداری نمایند.

وی همچنین ادامه داد: از روشن کردن آتش نزدیک درختان جدا خودداری کنند زیرا وجود گیاهان خشک در منطقه و گرمای هوا دو عامل اصلی طبیعی وقوع آتش سوزی در جنگل ها و مراتع است.

قاسمی گفت: در آستانه شروع فصل گرما از طریق رسانه ها و نصب بنرهای هشدار حریق در مناطق مستعد آتش سوزی اطلاع رسانی های لازم صورت پذیرفته و کارگروه های اطفای حریق مناطق جنگلی در استان و شهرستانهای خداآفرین،کلیبر ،ورزقان و جلفا نیز تشکیل گردیده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی در پایان از اهالی و گردشگران در خواست کرد : در صورت مشاهده آتش سوزی در مناطق حفاظت شده و تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست مراتب را با شماره تلفن های 1540 و 1812 به این اداره کل اطلاع دهند.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار