بیماران روان پزشکی فقط تا چهار ماه تحت پوشش بیمه سلامت هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: بیمه سلامت باید حمایت بیشتری از بیماران روان پزشکی داشته باشند نه اینکه تنها 4 ماه آنها را تحت پوشش بگیرد.
کد خبر: ۶۷۴۱۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲ 29 October 2018

تابناک فارس به نقل از مهر: علی بهادر ظهر دوشنبه در نشست خبری سلامت روان گفت: در هرجامعه ایی تولید ناخالص ملی، درآمد های کشور ارتباط مستقیم با بیماری های روانی دارد و هرچه جامعه با نشاط تر باشد و افراد بیشتر مورد حمایتهای اجتماعی قرار بگیرد و امنیت بیشتری داشته باشند،بیماری های روانی در آن جامعه کمتر است.

وی با اشاره به اینکه بیماران روان پزشکی فقط تا چهار ماه تحت پوشش بیمه سلامت هستند افزود: نیاز است که سازمان های حمایتی از جمله بهزیستی این بیماران را تحت پوشش خود داشته باشد تا از مراکز درمانی برای ارائه خدمت و درمان بیماران حاد استفاده شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: در هر مرکز بهداشتی یک کارشناس سلامت روان وجود دارد که بیماران را شناسایی و برای برطرف کردن مشکلات آنها تلاش می کند.

بهادر با اشاره به اینکه در همه جای دنیا هزینه زیادی برای شناسایی و ثبت بیماران روانی می شود اظهار داشت: :بیماری های روانی یک طیف گسترده ای را در بر میگیرد و از یک افسردگی چند ساعته تا بیماری ناعلاج مزمن روانی را در بر می گیرد.

وی افزود: سلامت جامع شامل سلامت جسمی، روانی و اجتماعی است و انسان به عنوان یک موجود اجتماعی باید همه جنبه های سلامت را داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار