افزودن دومحور دیگر به نظریه پایه توسعه استان

استاندار اردبیل گفت: علاوه بر دو محور کشاورزی و گردشگری، دو محور صنایع دانش بنیان و تجارت خارجی به نظریه پایه توسعه استان اردبیل افزوده شده است.
کد خبر: ۶۴۹۶۹
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳ 22 July 2015

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه اردبیل، مجید خدابخش در جلسه شورای اداری و منتخبان استان اردبیل با حضور معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه استان اردبیل دارای ستارگان درخشانی در عرصه های مختلف است، گفت: این استان در شکل گیری تاریخی ایران معاصر موثر بوده و بعد از دوران صفویه دچار محرومیت شده و بعد از انقلاب نیز علی رغم توجه دولت‌ها، فاصله زیادی با متوسط‌های کشوری و استان‌های مشابه خود دارد.

وی با بیان اینکه استان اردبیل به لحاظ درآمد سرانه، نصف درآمد سرانه کشور را داراست، افزود: شاغلین بخش کشاورزی استان نیز دو برابر متوسط کشوری است.

استاندار اردبیل با بیان اینکه نرخ رشد جمعیت استان یک سوم متوسط کشوری است، اضافه کرد: استان باید بتواند از ظرفیت های خود در عرصه گردشگری، تجارت و صنعت استفاده کند.

خدابخش تصریح کرد: منابع مالی دولت بسیار محدود است؛ لذا استان را باید با ظرفیت بخش خصوصی توسعه دهیم.

وی از بهبود فضای کسب و کار در استان اردبیل خبر داد و خاطرنشان کرد: طی ماه های اخیر بیست واحد سرمایه گذاری که به دلیل مشکلات راکد شده بودند، فعال شده است.

استاندار اردبیل سرمایه گذاری بنیاد برکت در طرح‌های تولیدی و صنعتی استان را یادآور شد و گفت: در بخش آب و خاک، یک میلیارد دلار برای مهار آب‌های مرزی و آماده سازی اراضی تامین شده است و با این روش پروژه‌های عمرانی مناطق مرزی در بخش آب و خاک فعال شده است..

خدابخش از آغاز پهنه بندی سه گانه اکتشاف معادن استان اردبیل خبر داد و افزود: یکی از مصوبات خوب هیات وزیران در خصوص استان اردبیل، تصویب منطقه آزاد تجاری بود که تقدیم مجلس شده است، ولی متاسفانه سه ماه است که از کمیسیون اقتصادی مجلس نتوانسته عبور کند.

وی با بیان اینکه 200 میلیون یورو برای اتمام پروژه راه آهن اردبیل به میانه در سفر رئیس جمهور به اردبیل اختصاص داده شده بود، گفت: با گذشت ده ماه از سفر رئیس جمهور به استان، کار چشمگیری در این خصوص انجام نشده است.

استاندار اردبیل افزود: انتظار داریم استان‌هایی که با مرکز کشور فاصله دارند، مزیت‌های قانونی از جمله معافیت‌های مالیاتی، کاهش سود بانکی و ... برای جذب سرمایه گذار داشته باشند.

خدابخش تصریح کرد: توافق هسته ای با تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری در تدوین خطوط قرمر و تصمیم شجاعانه و اقدامات بسیار خوب رئیس جمهور در ساماندهی یک تیم فوق حرفه ای، کارشناسی و غیرخطی با استفاده از ظرفیت‌های دلسوزان و مقاومت ملت شریف ایران باعث شد در یک دوره استثنایی و عالی در حل سرمایه گذاران در دوره پساتحریم قرار بگیرم.

وی خاطرنشان کرد: انتظار داریم استان‌ها و به خصوص استان‌های مرزی و دور افتاده بتوانند از فرصت‌های خوب سرمایه گذاری خارجی استفاده کنند، تا بتوانند مرزداران جانبازی برای ولایت فقیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و میهن باشند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار