فعالسازی 20 پروژه سرمایه‌گذاری در استان

استاندار اردبیل گفت:‌ در دو سال اخیر بیش از 20 پروژه سرمایه‌گذاری تعطیل و متوقف مانده این استان را فعال کردیم.
کد خبر: ۶۴۹۱۹
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱ 22 July 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مجید خدابخش عصر امروز در جلسه شورای اداری و منتخبان استان اردبیل که با حضور معاون اول رئیس جمهور در سالن فدک اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: مردم دارالارشاد اردبیل با برجستگی شاخص در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و تاریخی از جایگاه بی‌بدیلی در تاریخ و تمدن اسلامی برخوردار هستند به طوریکه این استان در شکل‌گیری حکومت واحد و یکپارچه در ایران اسلامی جایگاهی اساسی داشته است.

وی تصریح کرد: بعد از صفویه استان اردبیل دچار عقب‌ماندگی‌های تاریخی شد به طوریکه در دوره قاجار و پهلوی به دلیل برخی سیاست‌های مغرضانه این استان از شأن و جایگاه خود فاصله گرفت به طوریکه در بسیاری از شاخص‌ها حتی از متوسط کشوری و استان‌های مشابه عقب است.

استاندار اردبیل درآمد سرانه مردم این استان را نصف درآمد سرانه کشور اعلام کرد و گفت: شاغلان بخش کشاورزی این استان دو برابر متوسط کشور در عرصه‌های تولید و اشتغال کشاورزی حضور دارند.

خدابخش نرخ رشد جمعیت این استان را یک سوم نرخ رشد جمعیت کشوری برشمرد و افزود: این استان از استان‌های مهاجر فرستی است که بیشتر فعالان بخش اقتصادی این استان به سایر مناطق مهاجرت می‌کنند.

وی بیان کرد: 20 ماه قبل که بنده در این استان معارفه شدم، اعلام کردم که با اتکا به منابع مالی محدود دولتی نمی‌توان کاری از پیش برد بلکه ضرورت دارد سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی تقویت شود.

خدابخش بهبود فضای کسب و کار را در استان بیان کرد و ادامه داد: در این مدت 20 پروژه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی فعال شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در سفر رئیس جمهور و کاروان دولت تدبیر و امید مقرر شد یک میلیارد دلار برای مهار آب‌های مرزی و توسعه 83 هزار هکتار اراضی منطقه برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌ها انجام شود که بخشی از این اعتبارات تاکنون تخصیص یافته است.

خدابخش ورود سرمایه‌گذاران را به سه پهنه معدنی استان، تصویب منطقه آزاد تجاری در هیئت دولت و ضرورت تصویب نهایی آن در مجلس را یادآور شد و اظهار کرد: در این سه ماه این لایحه دولت از کمیسیون اقتصادی مجلس به سلامت عبور نکرده و تاکید بر تعیین محدوده است.

وی به پروژه نیمه‌تمام راه‌آهن اردبیل – میانه اشاره کرد و گفت: این پروژه نیز با 200 میلیون یورو قرار است اجرایی شود که به عنوان یکی از وعده‌های رئیس جمهور امیدواریم هر چه سریع‌تر زمینه این امر فراهم آید.

استاندار اردبیل افزود: انتظار ما این است که در مرکز استان‌ها با توافق اخیر هسته‌ای امکان حضور سرمایه‌گذاران خارجی با توجه به مزیت‌های سرمایه‌گذاری در مناطق محروم فضای این کار فراهم آید.

خدابخش در ادامه سخنان خود بیان کرد:‌ دولت در کاهش سود بانکی، کاهش نرخ مالیات و دادن دیگر امتیازها و مزیت‌های تشویقی می‌تواند در این حوزه به استان‌های محروم کمک کند.

وی تصریح کرد: باید سرمایه‌گذاری‌های خارجی بعد از توافق اخیر هسته‌ای که با تدبیر حکیمانه مقام معظم رهبری،‌ ایستادگی ملت، تلاش دولت و تیم هسته‌ای به انجام رسید فضایی فراهم آید تا سرمایه‌گذاران خارجی وارد استان‌ها شده و از طرح‌های توجیه‌دار و مطالعه شده در عملیاتی کردن آنها استقبال شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار