فعالیت 13 هزار مهندس در استان

رئیس شورای هماهنگی سازمان نظام مهندسی استان اردبیل گفت: 13 هزار مهندس عضو نظام مهندسی‌‌های اردبیل هستند.
کد خبر: ۶۴۲۳
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۹ 21 February 2015

به گزارش فارس معرفت آذری در آستانه روز مهندسی پیش از خطبه‌های نماز جمعه اردبیل اظهار کرد: 5 اسفندماه به مناسبت سالروز تولد خواجه نصیر‌الدین طوسی به نام روز مهندسی نامگذاری شده که این شخصیت برجسته کشورمان در مراغه آثار ارزشمندی همچون رصد‌خانه و کتابخانه مناسبی را از خود به یادگار گذاشته است.

وی به جمع‌آوری 400 هزار جلد کتاب به همت خواجه نصیرالدین طوسی اشاره کرد و افزود: حمله مغول که در دوران این شخصیت برجسته به ایران انجام شد زمینه‌ای را فراهم کرد تا خواجه نصیرالدین طوسی با تاسیس کتابخانه و رصد‌خانه دو خدمت دیگر را انجام دهد که نجات تعدادی از علما از دست حمله چپاولگرانه مغول‌ها و همچنین تربیت شاگردانی ممتاز در رصد‌خانه مراغه همچون قطب‌الدین شیرازی بود.

رئیس شورای هماهنگی سازمان نظام مهندسی استان اردبیل گفت: امروز نیز با تاسی از تلاش چنین انسان‌های موفق مهندسان ما با کار‌آمدی و توانمندی در مسیر استقلال و خوداتکایی کشور حرکت کرده و افتخارات زیادی را در حوزه دستیابی به علم و فناوری انرژی هسته‌ای و هوا و فضا به دست آورده‌اند که نظام سلطه چشم دیدن این پیشرفت‌های مهندسان و دانشمندان ما را ندارد.

آذری تصریح کرد: غربی‌ها آنقدر دچار توهم شده‌اند که به رغم همه این تلاش‌ها به ترور دانشمندان و مهندسان کار‌آمد ما روی آوردند در حالی که ایران اسلامی ما امروز در حوزه‌های انرژی هسته‌ای، هوا و فضا، محیط زیست، صنعت آب و برق و دیگر حوزه‌ها به چنان توانمندی دست پیدا کرده‌اند که این تلاش‌ها بی‌نظیر است.

این مسئول ادامه داد: در استان اردبیل نیز جامعه مهندسی استان با تقدیم 13 شهید در مسیر آرمان‌های نظام اسلامی وفادارترین گروه مجاهد در مسیر انقلاب است به طوری که هم‌اکنون 13 هزار و 978 نفر از مهندسان توانمند این استان در سه حوزه نظام مهندسی معدن، ساختمان و کشاورزی عضویت دارند.

رئیس نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل گفت: 4 هزار نفر از این مهندسان در نظام مهندسی کشاورزی، 8 هزار و 500 نفر در نظام مهندسی ساختمان و مابقی نیز در سازمان نظام مهندسی معدن مشغول فعالیت هستند که به عنوان یک تشکل غیر‌دولتی سعی دارند تا در هر سه حوزه به ارتقای نظام بهره‌وری و توانمندی‌های بیشتر کمک کنند.

آذری بیان کرد: اهمیت منابع انسانی به عنوان سرمایه اصلی یک کشور به حدی است که به راحتی می‌توانیم از منابع انسانی به عنوان یک ثروت حقیقی در مسیر توسعه یاد کنیم به گونه‌ای که مهندسان ما در بخش‌های مختلف تلاش می‌کنند تا به یک توان مضاعف و قدرتمندی جامعه اسلامی کمک کنند.

وی آراستگی این مهندسان را به دانش، مهارت و اخلاق حرفه‌ای یادآور شد و افزود: جای تاسف است که تعدادی از این دانش‌آموختگان به رغم توانمندی علمی از بیکاری و نبود شغل مناسب رنج می‌برند و سازمان نظام مهندسی تلاشش بر این است تا با واگذاری کارها از سوی دستگاه‌های دولتی، ظرفیت ایجاد اشتغال برای مهندسان را در بخش‌های مختلف فراهم آورد.

رئیس شورای هماهنگی سازمان نظام مهندسی استان اردبیل به طرح موفق جذب مهندسان در قالب ناظران تولید گندم و دیگر محصولات کشاورزی اشاره کرد و عنوان کرد: 19 درصد بهره‌برداران کشاورزی ما سن‌شان بالاتر از 65 سال است و 65 درصد فعالان این بخش نیز بی‌سواد هستند که ورود مهندسان کشاورزی به این عرصه می‌تواند به ارتقای توانمندی استان در بخش کشاورزی کمک کار حقیقی باشد.

آذری ادامه داد: از 4 هزار و 813 نفر از اعضای نظام مهندسی کشاورزی استان بیش از 3 هزار و 277 نفر بیکار هستند که این به خاطر عدم جذب سرمایه‌گذاری‌ها، عدم تعادل در ایجاد ظرفیت اشتغال و ترویج نیافتن فرهنگ کار و تولید در بخش‌های مختلف است.


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار