10هزار لیتر سوخت قاچاق در آبهای جزیره کیش کشف و ضبط شد

جانشین پایگاه دریابانی کیش از توقیف یک لنج صیادی که قصد داشت 10 هزار لیتر سوخت گازوئیل را به خارج مرزهای آبی کشور منتقل کند، خبر داد.
کد خبر: ۶۴۰۳۸۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵ 07 August 2018

به گزارش «تابناک کیش»؛ سرهنگ ' علی اصغر جمالی ' افزود: ماموران پست کنترل صیادی پاسگاه بندرگاه کیش روز یکشنبه گذشته در حین بازرسی و کنترل شناورها، به یک فروند لنج صیادی مشکوک می شوند. 
وی اظهار داشت: پس از بررسی های اولیه شناور مقدار قابل توجهی سوخت گازوئیل کشف شد و با توجه به محرز شدن سوخت قاچاق و بررسی دقیق تر از این شناور، تعدادی مخزن پر از گازوئیل در قسمت خن شناور مشاهده شد. 
سرهنگ جمالی با اشاره به دستگیری چهار نفر خدمه این شناور گفت: شناور مذکور برای سیر مراحل قانونی در اسکله کیش توقیف و پرونده ای در این باره تشکیل و تحویل پلیس آگاهی گردید. 
جانشین پایگاه دریابانی کیش پدیده قاچاق را یک عمل خلاف شرع و ضربه به اقتصاد ، هویت ملی و برنامه ریزی کشور عنوان و اظهار داشت: اگر امروز در مرزها با این پدیده به شدت مقابله نشود، زمینه ساز تضعیف تولید داخلی و ترویج اشتغال ناسالم خواهد بود . 
جانشین پایگاه دریابانی کیش با تاکید بر برقراری نظم و امنیت آب های سرزمین ایران اسلامی و برخورد جدی با قاچاقچیان، خاطرنشان کرد: سال گذشته نیز 26 هزار لیتر سوخت قاچاق در آبهای جزیره کیش کشف و ضبط شد. 
جزیره کیش با مساحت 91.5 کیلومتر مربع و جمعیتی حدود 40 هزار نفر در 18 کلیومتری کرانه جنوبی ایران در محدوده شمالی آب های نیلگون خلیج فارس واقع است. 

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار