رئیس مرکز مطالعات و پژوهشهای شورای شهر همدان گفت: قیمت مناسب و در دسترس بودن از دلایل استقبال مردم از آژانسهای اینترنتی است.
به گزارش ایرنا، حمید بادامی نجات در نطق پیش از دستور صحن شورای شهر همدان اظهار داشت: در واقع آژانسهای اینترنتی، به نوعی تبدیل به انتخاب نخست مردم برای رفت وآمدهای روزانه شده اند.
وی اضافه کرد: البته این روند باید با ارائه خدمات از سوی شهرداری به تاکسی دارها در قالب ساماندهی برنامه و اپلیکیشنهای تلفن همراه نیز صورت گیرد تا مشکلی برای درآمد تاکسی داران ایجاد نشود.
بادامی نجات با تاکید بر لزوم حمایت از کسب و کارهای نوپا، شهرداری را به حمایت از کسب و کارهای بومی استارت آپی تشویق کرد و گفت: در این زمینه حمایت از تاکسی داران همدانی باید در اولویت قرار بگیرد.
وی خاطرنشان کرد: هم اینک برخی شرکتهای اینترنتی در حمل و نقل مسافر، توانمند هستند و مخالفتی در کسب وکار آنها وجود ندارد، اما شهرداری همدان باید به صورت ویژه با مجهز شدن به فن آوریهای نوین از حقوق تاکسی داران زیر مجموعه مدیریت شهری دفاع کرده و با ارائه خدمات نوین بر روی تاکسیها از ایجاد یک مشکل جدی که تاکسی داران را تهدید میکند، جلوگیری کند.
وی افزود: آژانسهای اینترنتی یا اپلیکیشنهای مسافربری، شرکتهای نوپایی هستند که به تازگی ظهور کردهاند، اما از سوی بسیاری از مردم مورد استقبال قرار گرفته است.
بادامی نجات تذکر داد: اگر در راستای به روزرسانی سیستم تاکسیرانی با وجود ورود رقبای نوپا و قوی اقدام لازم صورت نگیرد، حدود چهار هزار تاکسی دار همدانی با مشکلات عدیدهای مواجه میشوند.
وی تاکید کرد: باید سامانه هوشمند حمل و نقل تاکسیرانی شهرداری همدان هر چه زودتر راه اندازی شود تا از خسارتهای آینده جلوگیری کند.
هم اینک چهار هزار تاکسی در همدان فعالیت دارند.