رسیدگی به 148 هزار و 983 فقره پرونده در چهارمحال و بختیاری

تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری گفت: تعداد پرونده‌های مختومه در سال گذشته نسبت به سال 95 به میزان شش درصد افزایش داشته است و به 148 هزار و 983 فقره پرونده رسیدگی شده که مختومه شدند.
کد خبر: ۶۲۱۶۹۱
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶ 21 June 2018
به گزارش تابناک شهرکرد– احمدرضا بهرامی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، اظهار کرد: وظایف رسانه بسیار خطیر است و در عرصه‌های رشد و تعالی، نقش دارند و طبق فرمایش امام خمینی (ره)، رسانه‌ها یک بنگاه هدایتی و تقویتی هستند.
وی توهین به اشخاص، ضرب و جرح، سرقت، صدمه بدنی غیرعمدی، تهدید، تخریب،تهمت، افترا، استفاده از الفاظ رکیک و نسبت‌های توهین آمیز، تصرف عدوانی و مزاحمت تلفنی و کلاهبرداری را از موارد فراوانی جرائم در استان برشمرد.
بهرامی تصریح کرد: دادگستری استان دارای 16 حوزه قضایی اعم از 9 شهرستان و هفت دادگاه است و در حال حاضر با 183 قاضی و 693 کارمند در حال انجام خدمت‌رسانی است.
وی ادامه داد: تعداد پرونده‌های مختومه در سال گذشته نسبت به سال 95 به میزان شش درصد افزایش داشته است و به 148 هزار و 983 فقره پرونده رسیدگی شده که مختومه شدند.
بهرامی گفت: تعداد پرونده‌های وارد شده به شوراهای حل اختلاف استان در سال گذشته 56 هزار و 847 فقره است که از این تعداد 56 هزار و 665 فقره پرونده مختومه شد و از این تعداد نیز 13 هزار و 153 فقره منجر به صلح و سازش شده است که درصد پرونده‌های صلح و سازش به قابل اصلاح 36 درصد بوده و همچنین  در این سال 18 فقره پرونده قتل، 34 فقره نزاع دسته جمعی و شش فقره درگیری منجر به صلح و سازش شد.
وی با اشاره به اینکه  چهارمحال و بختیاری نخستین استانی است که کمپ‌های غیرمجاز ترک اعتیاد ندارد، گفت: کمپ‌های استاندارد سازی شدند تا افراد ضمن ترک اعتیاد آسیب‌های دیگری نببینند.
بهرامی اضافه کرد: دستگاه‌های متولی استاندارد نیز مکلف شدند تا با رعایت رعایت استاندارد در آسانسورها، وسایل موجود در پارک‌ها و... از وقوع خسارت‌های مالی و جانی جلوگیری کنند.
وی با بیان اینکه گاهی فعالیت‌های غیرقانونی پزشکی در استان صورت می‌گیرد، تاکید کرد: به منظور مقابله با این فعالیت‌ها جلسات مختلف با دستگاه‌های اجرایی متولی برگزار شده و اقدامات لازم صورت گرفته است.
بهرامی عنوان کرد: در سال گذشته آموزش مهارت‌های اساسی زندگی برای 6915 زوج در شرف ازدواج با برگزاری 362 کارگاه در شهرستان‌هایی همچون شهرکرد، بروجن، لردگان انجام شد.
معاون امور اسناد اداره‌کل ثبت اسناد و املاک استان علی اضغر سلیمان نیز گفت: این ادراه‌کل دارای 9 واحد ثبتی و 69 دفتر اسناد رسمی و 49 دفتر ازدواج و 21 دفتر طلاق در حال خدمت رسانی است.
وی احداث ساختمان اداری ناحیه دو شهرکرد و ساختمان اداری کوهرنگ، صدور اسناد مالکیت اراضی و دولتی برای 2242 فقره سند را برخی از فعالیت‌های انجام شده در سال گذشته عنوان کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار