مدیریت بیمارستانی در فارس ضعیف است

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت:مدیریت بیمارستانی در استان ضعیف است و به دلیل فعالیتی که در علوم پزشکی داشتم بی ارتباط با این مجموعه نیستم بنابر این باید کارهای علمی انجام دهیم.
کد خبر: ۶۱۶۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۱ 09 June 2018

تابناک فارس به نقل از مهر: آیت الله لطف الله دژکام ظهر شنبه در دیدار مسئولین علوم پزشکی شیراز با نماینده ولی فقیه در استان فارس افزود: در بحث نیازمندان باید بیشتر توجه شود که البته نگاه انسان دوستانه ای است که در حد امکان پزشکان کارهای خیر انجام می دهند.

وی ادامه داد: مشکلاتی داریم که در عرصه بهداشت و درمان شاهد حل شدن آن نیستیم، دولت ها و مدیران تغییر می کنند اما مشکلات همچنان وجود دارد در حالیکه مدیریت باید در پی حل مشکل باشد.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: در بحث آمایش موضوعی بین من و وزیر بهداشت وجود دارد زیرا این آمایش مشکل دارد اما به گونه ای مطرح شد که وزیر فکر کرد من با خود او و یا جریان خاص مشکل دارم در حالیکه موضوع بحث من فقط طرح آمایش است که با فرهیختگی وزیر قابل حل است.

آیت الله دژکام یادآور شد: گاهی مواقع زمانی برای کارهای تحقیقاتی نداریم، کارشناس برای انجام ابلاغیه ها نیست بلکه باید تحقیق و پژوهش کند در موضوع پزشک خانواده این موضوع کارشناسی و رفع مشکلات انجام می شد و باید توجه داشت با اجرای همه ابلاغیه ها نمی شود کار کرد.

وی ادامه داد: خودمان باید دلمان برای شهر و کشور بسوزد نه اینکه در محافل خصوصی از مشکلات حرف بزنیم و بدانیم تنها راه رفع مشکلات تغییر نگاه کارشناسانه است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس تصریح کرد: مردم از بی عدالتی رنج می برند و مشکلات خود را در تقسیمات کشوری جست و جو می کنند در حالیکه شهر و شهرستان شدن هیچ مشکلی را برطرف نمی کند.

آیت الله دژکام افزود: کارگزاران نظام باید به فکر رفع بی عدالتی در مجموعه های خود باشند اگر مرذدم بی عدالتی در مجموعه ها نبینند تحمل مشکلات برای آنها راحت تر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع اخلاق پزشکی نیز گفت: عدالت در محیط درمانی باید وجود داشته باشند و طی تحقیقاتی که انجام شده متوجه وجود یک خلع بزرگ در آن شدم، شاید در کنار تمامی رشته های تخصصی باید موضوعی در باب مدیریت در بحث بهداشت و درمان باز شود، ممکن است جراحی قوی باشد اما مدیر نیست، می خواهیم نگاه عدالت و مدیریتی در مجموعه باشد همانگونه که یک مدیر موفق شاید نتواند جراحی قوی باشد بنابر این باید در موضوع مدیریت پزشکی و بیمارستانی کار کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: مدیریت بیمارستانی در استان ضعیف است و به دلیل فعالیتی که در علوم پزشکی داشتم بی ارتباط با این مجموعه نیستم بنابر این باید کارهای علمی انجام دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار