بیم و امید در وین‎

اسکای نیوز گزارش داد مذاکرات هسته ای ایران در فضایی از بیم و امید ادامه دارد .
کد خبر: ۶۰۴۴۷
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۷ 12 July 2015
اسکای نیوز گزارش داد مذاکرات هسته ای ایران در فضایی از بیم و امید ادامه دارد .

به گزارش تابناک ایلام،با گذشت بیش از دو هفته از گفتگوهای ایران در وین ، فضای مذاکرات تاحدودی نامطمئن به نظر می رسد .

اشرف سعد با اشاره به اینکه روز پنج شنبه هفته گذشته گفتگوها به مرحله امیدبخشی رسیده بود و ناگهان همه چیز تغییر یافت ، گفت : هم اکنون نیز هیچ ضمانتی نسبت به نتیجه بخش بودن مذاکرات احساس نمی شود و با وجود تمامی اظهارنظرهای امیدوار کننده ، برخورد به هر مانع سختی می تواند مذاکرات را با توقف توام سازد .

وی خاطرنشان ساخت : تنها نکته امیدوار کننده موجود اظهارات دقایقی پیش فدریکا موگرینی ، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خطاب به خبرنگاران بوده که از حصول توافق نهایی ابراز اطمینان کرده است .

خبرنگار اسکای نیوز عربی افزود : با وجود این اظهارات مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نمی توان حدس زد پس از گذشت بیش از ده سال از برنامه هسته ای ایران و افزون بر 20 ماه مذاکره تهران با کشورهای پنج به علاوه یک ، مقصد نهایی کجا است و مذاکرات به چه سرانجامی ختم می شود ؛ چرا که هنوز اختلافات حل نشده بسیاری وجود دارد و مشخص نیست که آیا این اختلافات قابل رفع بوده و اینکه حل و فصل این نکات به چقدر به زمان نیاز دارد ؟

اشرف سعد با اشاره به اینکه خرید و فروش تسلیحات از سوی ایران همچنان یکی از موضوعات اساسی مورد اختلاف به نظر می رسد ، گفت : تهران همچنان خواستار برطرف شدن یکباره تحریم ها در زمان حصول توافق نهایی است و مخالفت غرب با این موضوع ، علت اصلی طولانی شدن مذاکرات به نظر می رسد .

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار