زندگی هزاران نفر تحت شعاع مسافران قرار گرفته است

اعتراض مردم آسارا به یک طرفه شدن جاده چالوس

در روزهای جمعه از حدود ساعت 14 تا 24 حرکت خودروها در محور کرج – چالوس به صورت یک طرفه و از مرزن‌آباد به سمت میدان امیر کبیر کرج انجام می‌شود.
کد خبر: ۶۰۲۱
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۷ 18 February 2015
به گزارش تابناک – البرز: جاده چالوس به عنوان زیبا‌ترین جاده کشور و چهارمین جاده زیبای جهان شناخته می‌شود.
این محور پل ارتباطی استان‌های البرز و تهران با استان‌های شمالی و شمال غربی کشور به شمار می‌آید و بر اساس آمارهای پلیس راهور، سالانه حدود 20 میلیون خودرو در این محور تردد می‌کنند.
همچنین در ایام تعطیل تردد خودروها در محور کرج – چالوس بالغ بر 70 هزار خودرو می‌شود که به طور قطع این محور گنجایش چنین حجمی از خودروها را نداشته به همین دلیل در ایام تعطیل شاهد ترافیک‌های سنگین در این جاده هستیم.
طی چند سال اخیر پلیس راهور در جاده چالوس برای روزهای جمعه و همچنین روزهای تعطیل محدودیت‌های ترافیکی اعمال می‌کند.
بر اساس این محدودیت‌ها، در روزهای جمعه از حدود ساعت 14 تا 24 حرکت خودروها در محور کرج – چالوس به صورت یک طرفه و از مرزن‌آباد به سمت میدان امیر کبیر کرج انجام می‌شود.
هدف از اعمال این محدودیت‌ها، تسریع در تخلیه بار ترافیکی و بازگشت مسافران است و با توجه به محدودیت‌های جاده چالوس، پلیس راهور چاره‌ای به غیر از کار ندارد.
البته این موارد تنها یک روی سکه است و تلاش در تسریع بازگشت مسافران، زندگی هزاران نفر را با اشکال جدی روبه‌رو می‌سازد.
جاده چالوس دارای روستاها و بخش‌های بسیاری است که یکی از بزرگ‌ترین بخش‌های آن در محدوده استان البرز، بخش آسارا است.
بخش آسارا یکی از سه بخش شهرستان کرج در استان البرز است که شامل شامل ۳ دهستان آدران، آسارا و نساء می‌باشد.
دهستان آدران دارای ۱۸ روستا، دهستان آسارا ۲۱ روستا و دهستان نساء دارای ۱۷ روستای تابعه دارند که در مجموع تنها 56 روستا در این بخش واقع شده است.
بخش آسارا با جمعیت بالغ بر 20 هزار نفر دارای بیش از7 هزار واحد مسکونی که تمام ساکنان آن به اعمال محدودیت‌های ترافیکی در جاده چالوس اعتراض دارند.
علت اعتراض این است که هیچ راه دسترسی به روستای آنها به غیر از جاده چالوس وجود ندارد.
برخی از اهالی روستاهای فوق می‌گویند، اگر در روز جمعه و یا هر روز تعطیل دیگری که جاده چالوس یک طرفه می‌شود، ما بیمار داشته باشیم، نمی‌توانیم از روستای خود خارج شویم، چرا که جاده یک طرفه است.
بسیاری از اهالی روستاهای این بخش با یکدیگر نسبت فامیلی و قومی دارند و نمی‌توانند هیچ یک از مراسم‌های خود را در روزهای تعطیل برگزار کنند، چرا که امکان تردد میان این روستاها با توجه به یک طرفه شدن جاده چالوس وجود ندارد.
بنابراین برای دید و بازدیدهای معمول هم باید روزهای غیر تعطیل را انتخاب کنند.
به عنوان نمونه، 20 هزار ساکن بخش آسارا، هرگز در روزهای تعطیل و روزهای جمعه مراسم‌های خانوادگی خود اعم از عقد، عروسی و عزا را برگزار نمی‌کنند.
در همین رابطه تعدادی از اهالی بخش آسارا تصمیم دارند، با مراجعه به استانداری البرز و وزارت کشور، مشکلات خود را مطرح کرده و مانع از یک طرفه شدن جاده چالوس در ایام تعطیل شوند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ایرانی
|
ROMANIA
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
اینکه جمعیتی در حدود 20 هزار نفر رو زندانی میکنیم و از حق معمول زندگی محروم میکنیم تا بقیه به تفریحاتشون برسند در کجای عدالت اجتماعی جای داره.؟؟؟ هر خانواری که در جاده چالوس زندگی میکنند معادل 1میلیون نفر گردشگر حق برخورداری از امکانات اولیه زندگی رو دارند. به چه قانونی اونهارو از داشتن کمترین حق زندگی محروم میکنیم؟؟ طرح یکطرفه پاک کردن صورت مسئله بجای حل اونه.
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار