کتب شهید مطهری منبع غنی از اندیشه‌های ناب اسلامی

شعبانی استاد حوزه علمیه همدان با اشاره به اینکه کتب شهید مطهری منبع غنی از اندیشه‌های ناب اسلامی است، گفت: کسی که بخواهد اندیشه خود را بازسازی کند، می‌تواند به این منبع اعتماد کند و مطمئن باشد آنچه از آن‌ها می‌فهمد و برداشت می‌کند، مربوط به اسلام است.
کد خبر: ۵۹۹۹۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳ 05 May 2018
استاد حوزه علمیه همدان با اشاره به اینکه کتب شهید مطهری منبع غنی از اندیشه‌های ناب اسلامی است، گفت: کسی که بخواهد اندیشه خود را بازسازی کند، می‌تواند به این منبع اعتماد کند و مطمئن باشد آنچه از آن‌ها می‌فهمد و برداشت می‌کند، مربوط به اسلام است.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام حبیب‌الله شعبانی، در خصوص ضرورت توجه به آثار شهید مطهری اظهار کرد: در سوره عبس ترجمه یکی از آیات این است که انسان باید به طعام و تغذیه خود نگاه کند که منظور علم و علم‌آموزی است.

وی با بیان اینکه این آیه نشاندهنده اهمیت تفکر و اندیشه است، ادامه داد: انسان نباید اندیشه و فکر خود را به هر کسی واگذار کند مخصوصاً مسائل عقیدتی که به سعادت و شقاوت اخروی انسان مربوط می‌شود.

استاد حوزه علمیه همدان با تأکید بر اینکه انسان نمی‌تواند عقیده خود را از هر کسی یاد بگیرد و نباید اندیشه خود را به هر کسی واگذار کند، گفت: مسائل فکری و عقیدتی بسیار مهم است و گاهی عقیده‌ای ممکن است سعادت و ابدیت انسان را به خطر انداخته و از نظر فکری سعادت و سبک زندگی انسان را دچار تحول کند.

وی با بیان اینکه باید به دنبال کسی بود که از نظر عقیده قابل اعتماد باشد، تصریح کرد: امام خمینی (ره) فرمودند، همه کتاب‌های شهید مطهری اسلامی و قابل اعتماد است و می‌توان طبق این بیانات گفت، کتب شهید مطهری منبع قوی معرفت اسلامی است.

شعبانی با اشاره به اینکه کتب شهید مطهری منبع غنی از اندیشه‌های ناب اسلامی است، گفت: کسی که بخواهد اندیشه خود را بازسازی کند، می‌تواند به این منبع اعتماد کند و مطمئن باشد آنچه از آن‌ها می‌فهمد و برداشت می‌کند، مربوط به اسلام است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری می‌فرمایند، «اگر دست من بود، همه کتاب‌های شهید مطهری را جزو درس‌های حوزه علمیه قرار می‌دادم» ادامه داد: اندیشه‌های شهید مطهری مبانی فکری نظام جمهوری اسلامی را تشکیل داده است.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه برخی از مسائل مطرح در کتاب‌های شهید مطهری مسائل روز جامعه امروز است، خاطرنشان کرد: مسئله حجاب و روابط زن و مرد مباحث روز است، اما امروزه با سوالات و شبهاتی مواجه هستیم که شاید آن زمان نبوده است، امروز نیاز به طرح مباحث جدید داریم.

وی گفت: متفکران اسلامی باید وارد عرصه‌های جدیدی شوند، اما این سخن به معنای از دست دادن منبع اصیل نیست.
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار