امام‌جمعه موقت یزد:

وجود صنایع پرآب خواهی چون فولاد و کاشی در یزد توجیه علمی ندارد

امام‌جمعه موقت یزد گفت: وجود صنایع پرآب خواهی همچون فولاد و کاشی در یزد توجیه علمی نداشته و حجم گسترده‌ای از منابع آب استان را از بین می‌برد.
کد خبر: ۵۹۹۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰ 01 May 2018

حجت‌الاسلام محمدحسن معزالدینی در همایش روز ملی شوراها در یزد، گفت: امر مشورت تنها یک امر تعبدی نبوده و دارای پشتوانه عقلی و ضرورت فطری است.

وی ادامه داد: جامعه بشری مثل پاره‌های سنگ و آجر نیست که روی‌هم گذاشته و ساخته شود، این جامعه در هرلحظه ظهور و بروزی دارد و احتیاجات بشر باید با همکار و تعامل در جامعه میسر شود، لذا بشر باید با شورا و مشورت از عقل‌ها و اندیشه‌های یکدیگر استفاده کرده و افقی روشن برای خود به وجود آورد.

امام‌جمعه موقت یزد، مهم‌ترین مسئله استان یزد را بحران کنونی آب برشمرد و اذعان کرد: برخی می‌گویند که جنگ آینده، جنگ آب خواهد بود ولی امروز می‌بینیم که جنگ آب شروع‌شده است، البته لازم است تا مردم و مسئولان درست در دست هم داده و بهره‌گیری از تمام امکانات موجود معضلات را برطرف نموده و به این جنگ خاتمه دهند.

عزالدینی گفت: حل مسئله آب یزد تنها معطوف به خرج بودجه و انتقال آب نبوده و بخش مهمی از آن نیز به مدیریت منابع آبی موجود بازمی‌گردد، وجود صنایع پرآب خواهی همچون فولاد و کاشی در یزد توجیه علمی نداشته و حجم گسترده‌ای از منابع آب استان را از بین می‌برد.

وی بیان کرد: البته عرصه کشاورزی نیز یکی دیگر از عرصه‌های پر آب خواه استان بوده که توجه به این عرصه، اعمال سیاست‌های برجسته مدیریتی و اشاعه محصولات کم آب خواه را بسیار ضروری کرده است.

امام‌جمعه موقت یزد در ادامه با اشاره به اهمیت حضور نخبگان و جوانان دانشگاهی و توجه به فناوری‌ها و دستاوردهای نوین در راستای صرفه‌جویی در مصرف منابع آبی گفت: برخی از دانشگاهیان ما موفق به ساخت دستگاه‌هایی شده‌اند که می‌تواند بسیاری از آب مصرفی در کارخانه‌های کاشی را به چرخه بازگرداند که بدون شک به‌کارگیری این دستاوردها در استان نقشی بسزا در حل بحران آب استان خواهد داشت.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار