طوفان شن در راه شرق استان کرمان

کد خبر: ۵۹۹۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۲ 01 May 2018

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی استان کرمان از وقوع طوفان شن طی روزهای آینده در شرق استان کرمان خبر داد و گفت: در شمال استان هم شاهد وزش باد نسبتاً شدید و گرد و خاک خواهیم بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ، مریم سلاجقه کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی استان کرمان اظهار کرد: براساس بررسی آخرین نقشه های هواشناسی از امروز تا چهارشنبه پدیدۀ غالب در استان کرمان وزش باد نسبتاً شدید و گرد و خاک به ویژه در شمال، شرق و جنوب‌شرق استان پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: بنابراین وقوع طوفان شن و گرد و خاک و کاهش دید افقی در محورهای مواصلاتی استان کرمان و سیستان بلوچستان و محور شهداد و نهبندان دور از انتظار نخواهد بود.

سلاجقه توصیه کرد: رانندگان قبل از تردد در مسیرها از وضعیت جاده ها مطلع شوند؛ ضمن اینکه کودکان، سالمندان و گروه های حساس در هنگام خیزش گرد و غبار به ویژه در مناطق شرقی از حضور در فضای باز اجتناب کنند.

سلاجقه علت گرد و غبار موجود در هوای شهر کرمان طی چند روز اخیر را خصوصیات سیستم هوایی حاکم بر استان دانست و ذکر کرد: با فعالیت این سیستم در اثر وزش بادهای شدید شاهد خیزش گرد و غبار بودیم که با بارش باران فروکش می کرد.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی استان کرمان ادامه داد: در روزهای پیش روی هم در شهرهای شمالی و شهر کرمان وزش بادهای شدید، خیزش گرد و غبار و کاهش دید پدیده غالب خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه تغییرات دمایی در این چند روز رخ نخواهد داد، یادآور شد: تا پایان هفته جاری در استان کرمان بارندگی نخواهیم داشت.

سلاجقه بیان کرد: برای جنوب استان کرمان طی روزهای آینده فقط افزایش ابر را خواهیم داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار