راه‌اندازی کانون کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان بوشهر گفت: در راستای ساماندهی اوقات فراغت خانواده‌های تحت حمایت، 11 کانون موقت تابستانه و 19 کانون پیروان ولایت این نهاد در سراسر استان فعال می‌شود.
کد خبر: ۵۸۳۳۳
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۸ 06 July 2015
تابناک بوشهر: احمد لطفی ظهر امروز درحاشیه برنامه‌های ماه رمضان کمیته امداد بوشهر خاطرنشان کرد: در این کانون‌ها برنامه‌های متنوعی درباره مهارت‌های زندگی، سبک زندگی اسلامی، اقتصاد مقاومتی و عملیاتی کردن شعار امسال مقام معظم رهبری دولت و ملّت، همدلی و هم‌زبانی، به دانش‌آموزان، دانشجویان، دختران بازمانده از تحصیل آموزش داده می‌شود.

وی با اشاره به جایگاه این نهاد در سطح استان و کشور اضافه کرد: در سال گذشته در ارزیابی توسط مجموعه استانی کمیته امداد استان بوشهر موفق به اخذ رتبه برتر در زمینه اوقات فراغت در سطح ادارات استان و مقام برتر در سطح کمیته‌های امداد کشور در زمینه برگزاری اردوهای درون و برون استانی شد.

لطفی با اشاره به فعالیت‌های این نهاد در حوزه ساماندهی اوقات فراغت در سال گذشته گفت: در سه بخش اردوهای استانی و منطقه‌ای، جشنواره‌ها و کانون‌های موقت و دائمی پیروان ولایت در مجموع 3 هزار و 521 نفر شرکت کردند که برای این تعداد 6 میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر تصریح کرد: یک هزار و 350 دانش آموز زیر پوشش در این طرح شرکت می‌کنند که 110 مربی  و مدیر، کمیته امداد را در اجرای طرح کانون‌های تابستانی یاری می‌دهند.

وی با بیان اینکه تقویت دین باوری، آموزش اصول و عقاید اسلامی از مهم‌ترین راهبردهای طرح تابستانی کمیته امداد است، افزود: ولایت مداری، گسترش فرهنگ عدالت، افزایش نشاط و خودباوری و ایجاد نشاط و تقویت روحیه نیز جزء شش هدف مورد نظر در این طرح است.

لطفی شکوفایی استعدادها و رشد اجتماعی را از دیگر اهداف این طرح برشمرد و ادامه داد: در این طرح انواع کلاس‌های هنری، ورزشی، اعتقادی و دینی برای شرکت کنندگان در نظر گرفته شده است. کلاس‌های مهارت های زندگی، عروسک سازی، سفره‌آرایی، طراحی و نقاشی، والیبال، شنا، احکام و کامپیوتر برای دانش‌آموزان دختر در نظر گرفته شده است.

مدیرکل کمیته امداد بوشهر افزود: برای دانش آموزان پسر نیز کلاس‌های خطاطی، مهارت‌های زندگی، فوتبال، فوتسال، کلاس‌های رزمی، شنا، والیبال، قرآن، امام شناسی، مشاوره، طراحی و نقاشی تشکیل شده است.

لطفی اظهار کرد: سال گذشته بیش از 92 میلیون ریال برای اجرای طرح کانون‌های تابستانی در استان بوشهر هزینه شد و پیش‌بینی می شود امسال بیش از 110 میلیون ریال برای اجرای این طرح هزینه شود.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر افزود: سال گذشته با مشارکت و مساعدت خیرین و نیکوکاران استان 1800 نفر از مددجویانی که تاکنون به عتبات عالیات و مشهدمقدس مشرف نشده بودند در قالب اردوهای زیارتی اعزام شدند.در خردادماه سال جاری  با تعامل بسیج شهرستانها 500 نفر به سفر معنوی و زیارتی مرقد مطهر امام راحل اعزام شدند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار