مهدی جمالینژاد در نشست تخصصی ستاد سرمایهگذاری استان یزد با اشاره به اینکه شهرها مانند یک ظرف متنوع و مختلف هستند، گفت: بحث همپوشانی، همافزایی برنامهها و راهبردها بسیار اهمیت دارد و بر همین اساس اخیراً موضوع رفاقت بین شهرها مطرح شده است.
وی بابیان اینکه شهرداران استان باید به دنبال بازاریابی و برندسازی باشند، افزود: این کار بسیار میتواند اثرگذار باشد و در شهر یزد با توجه به این راهبردها و شرایط، نیازمندیهای متعددی دیده شده و خوشبختانه محورهای توسعه استان و شهرها مشخص است.
شهردار یزد تصریح کرد: در بسیاری از شهرها مسئولین به دنبال برندسازی هستند؛ اما ما متاسفانه برند شهری خاصی نداریم؛ در صورتی که این برند سازی در حوزه تجاری و جذب گردشگر بسیار میتواند راهگشا باشد.
جمالی نژاد مهمترین برندسازی را تصفیه شهر دانست و اذعان داشت: این برند سازی میتواند در بهبود درد و ادراکی در هر حوزهای از شهر که داشته باشد به ما کمک میکند و زینتهای این فاکتورها که چه گردشگران و چه سرمایهگذاران باشند باید این ظرفیتهای استان یزد و شهر را بشناسند.
این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: باید در استان یزد مدیریت هماهنگ شهری در دستور کار قرار گیرد و برای این منظور همه دستگاهها باید به وظیفه خود عمل کرده و برای نیل به این هدف تلاش کنند.