معاون امور اقتصادی استانداری قزوین:

نرخ بیکاری در قزوین کاهش یافت

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار قزوین گفت: کاهش ۱.۸ درصد نرخ بیکاری استان نشان می دهد برنامه ریزی مدیران استان در سال جاری ثمر بخش بوده است.
کد خبر: ۵۷۲۱۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۶ 27 February 2018

 به گزارش تابناک قزوین به نقل از خبرنگار مهر، منوچهر حبیبی روز سه شنبه در بیست و سومین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان تصریح کرد: اعداد ارقام اعلامی از سوی مرکز آمار ایران نشان میدهد نرخ بیکاری استان به ۱۰/۱ رسیده که از میانگین کشوری نیز پایین تر است.

وی کاهش نرخ بیکاری استان را حاصل زحمات مجموعه مدیران استان و بخش خصوصی دانست و گفت: امیدواریم در سال ۱۳۹۷ نیز با همت مسئولان رقم فعلی کاهش پیدا کند.

معاون اقتصادی استاندار در ادامه با گلایه از عملکرد برخی دستگاه ها درخصوص تسهیلات اشتغال فراگیر و روستایی روستایی، افزود: دستگاه ها باید همه پای کار باشند و پرونده ها را تسریع کنند، هرچند تاکنون حجم پرونده های وارده رضایت بخش نیست.

حبیبی تصریح کرد: عملکرد شهرستان ها در این زمینه قابل دفاع نیست و خروجی ثبت نام ها متناسب با توقعات دولت و مدیریت ارشد نیست و کارگروه های شهرستانی باید جدیت بیشتری داشته باشند.

وی تاکید کرد: دستورالعمل ها و بخشنامه ها باید به طور جدی عملیاتی شود و اصول کلی برای ادامه مسیر، همین بخشنامه هاست.

معاون استاندار قزوین بیان کرد: تقاضاها برای استفاده از تسهیلات اشتغال روستایی باید در چارچوب رسته های اعلام شده باشد و در نهایت به تولید و اشتغال منجر شود.

این مقام مسئول افزود: خارج از ۱۵ رسته اعلامی حق نداریم ثبت نام کنیم و زمان برای بررسی پرونده ها نیز باید کاهش پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه های اجرایی و کارگروه های شهرستانی و کمیته فنی باید تلاش بیشتری کنند تا به اهداف نزدیک تر شویم.

معاون استاندار قزوین در پایان عملکرد کمیته امداد و بهزیستی را در زمینه جذب تسهیلات اشتغالزایی مددجویان مطلوب توصیف کرد و از همکاری متقابل بانک های استان تشکر کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار