آموزش 1300 نفر در مرکز فنی حرفه ای ایوان

مدیر مرکز فنی و حرفه ای ایوان با اشاره به اینکه یک هزار و 300 نفر طی سال جاری با شرکت در دوره های ارائه شده در این مرکز آموزش های مهارتی را در رشته های مختلف فرا گرفتند ، گفت: 380 گواهینامه هوشمند برای افرادیکه این دوره ها را با موفقیت طی کرده اند، صادر شده است.
کد خبر: ۵۷۱۷۸۲
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲ 27 February 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ قباد خسروی اظهار کرد: آموزش های لازم در مرکز فنی و حرفه ای ایوان در بخش دولتی به 442 کارآموز مرد و 754 کارآموز زن ارائه شده است.

وی افزود: 200 هزار نفر ساعت نیز در بخش شهری معادل 75 درصد و 60 هزار نفر ساعت معادل 25 درصد در بخش روستایی و عشایری در سال جاری آموزش های مهارت فنی و حرفه ای را فراگرفتند.

وی با بیان اینکه این آموزش ها نسبت به تعهدات پیش بینی شده سالیانه 119 درصد افزایش و تحقق یافته اند، افزود: این آموزش ها در بخش برادران در قالب حرفه های آموزشی مانند مکانیک خودرو، برق صنعتی، ساختمان، بورس و اوراق بهادار، نقشه برداری و کامپیوتر و در بخش بانوان نیز قالی بافی، خیاطی، نخ ریسی، مرصع کاری و کامپیوتر ارائه شده است.

خسروی با بیان اینکه تاکنون 380 گواهینامه هوشمند و الکترونیکی نیز در سال جاری برای مهارت آموزان صادر شده، یادآور شد: برای سرعت بخشیدن به دریافت اطلاعات و استعلام وضعیت کارآموزان آموزش فنی و حرفه‌ای، کارت گواهینامه الکترونیکی به جای گواهینامه های سنتی و کاغذی طراحی شده است.

وی افزود: حذف فرآیندهای وقت گیر و سنتی، امنیت بالا، افزایش سرعت صدور، کاهش هزینه ها و تسهیل در استعلام از دیگرمزایای کارت مهارت هوشمند است.

به گفته وی مهلت اعتبار برخی از گواهینامه های مهارت الکترونیکی آموزش فنی و حرفه‌ای پنج ساله و پس از اتمام این مدت برابر استانداردهای روز مورد ارزیابی قرار می گیرند و اعتبار برخی گواهینامه ها نیز بدون محدویت می باشد.

به گزارش ایرنا، شهرستان 55 هزار نفر ی ایوان در 35 کیلومتری شمال ایلام یک مرکز ثابت فنی و حرفه ای و 6 تیم سیار در روستاهای بخش مرکزی و زرنه با 45 هزار نفر ساعت و 339 کارآموز دارد. /م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار