کاهش 60 درصدی تصادفات جاده‌ای استان یزد در سال گذشته

سرپرست اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، گفت: در سال گذشته بالغ‌بر 60 درصد از تصادفات جاده‌ای در استان یزد کاهش داشته است.
کد خبر: ۵۷۱۱۵۶
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱ 26 February 2018

سعید برازنده مقدم پیش از ظهر امروز در جلسه هماهنگی طرح نوروزی پلیس‌راه استان یزد با اشاره به اینکه اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد دومین سالی است که با این عنوان تشکیل‌شده است، گفت: درگذشته نگهداری جاده‌ها در قالب اداره کل راه و ترابری، راه و شهرسازی و در حال حاضر این مهم به اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سپرده‌شده است.

وی افزود: اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ازجمله وظایف نگهداری جاده‌ها، کنترل بار، مسافر و بحث حمل‌ونقل را بر عهده دارد؛ همچنین در ایام نوروز که پیک مسافر است وظیفه ما دوچندان می‌شود که باید در این راستا پیگیری‌های خود را دوچندان کنیم.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد بابیان اینکه از مدت‌ها گذشته پیگیری این موضوع هستیم تا بستر را برای جاده‌ها به حد مطلوب مهیاسازیم، اظهار داشت: متأسفانه چند سالی است که وضعیت اعتبارات بسیار مطلوب نیست؛ بااین‌وجود با پیگیری‌های صورت گرفته خوشبختانه اکیپ‌های برای لکه‌گیری جاده‌ها از مدتی گذشته آغازشده و همچنان ادامه دارد.

 برازنده مقدم تصریح کرد: امیدواریم با این اقدامات قسمت اعظمی از مشکلات جاده‌ها را مرتفع سازیم؛ لذا در این راستا حضور و کمک همکاران پلیس‌راه استان یزد از اهمیت خاصی برخوردار است چراکه حضور آن‌ها بسیار تأثیرگذار است.

این مسئول با تأکید بر اینکه هم‌اکنون خط‌کشی جاده‌ها آغازشده است، خاطرنشان کرد: در اسرع وقت نسبت به جاده‌های که خط‌کشی‌های لازم را ندارند، اقدامات خوبی صورت می‌گیرد؛ همچنین امید است با پیگیری‌های صورت گرفته تا 24 اسفندماه خط‌کشی‌هایی که لازم و ضروری هستند، به‌صورت کامل صورت گیرد.

وی بابیان اینکه شست‌وشو و آماده‌سازی علائم در دستور کار ادارات قرارگرفته است، بیان داشت: سال گذشته اداره کل راهداری با همکاری پلیس‌راه استان یزد با اقدامی تحقیقاتی نقاط و ساعات حادثه‌خیز در ایام عید مشخص شد و همچنین سعی کردیم در همین راستا حضور فعالی داشته باشیم؛ چنانچه با این اقدامات در سال گذشته بالغ‌بر 60 درصد از تصادفات جاده‌ای را در استان یزد کاهش دادیم که این مهم در سال جاری از اهمیت خاصی برخوردار است.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد با اشاره به اینکه 26 پایگاه ثابت و یک پایگاه سیار در سطح استان یزد فعال هستند، عنوان کرد: باید توجه داشت که 26 تیم سیار در استان یزد با 224 خودرو این مهم را انجام می‌دهند؛ همچنین 317 نفر در طول ایام نوروز آماده‌باش هستند.

برازنده مقدم در ادامه یادآور شد: راهدارخانه‌های استان یزد برای ایام نوروز از آمادگی لازم برخوردار هستند. در نقاط حادثه‌خیز و برف‌گیر، نمک‌هایی از پیش تعیین‌شده وجود دارد تا از امکانات این مهم به‌خوبی استفاده شود؛ همچنین صد درصد اتوبوس‌های استان یزد به سیستم سپهتن مجهز هستند که این سیستم کنترل لحظه‌ای بر اتوبوس‌ها را افزایش داده است.

این مسئول در پایان خواستار همکاری و همیاری بین اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد و پلیس‌راه استان یزد در راستای کاهش تلفات جاده‌ای شد و اضافه کرد: حضور همکاران اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد در راستای به حداقل رساندن تلفات جاده‌ای بسیار حائز اهمیت است؛ لذا انتظار می‌رود پلیس‌راه با اداره راهداری استان یزد تعامل و ارتباط بیشتری را را با این اداره در دستور کار خود داشته باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار