33درصدظرفیت مراکزدرمانی دراختیارمصدومان تصادفات

معاون اجتماعی وپیشگیری ازوقوع جرم دادگستری همدان بابیان اینکه هزارمیلیاردریال سالانه ازبیت المال صرف سوانح رانندگی می شودگفت:33درصدظرفیت مراکزدرمانی دراختیارمجروحان ومصدومان تصادفات است.
کد خبر: ۵۶۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۰ 04 July 2015

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان با بیان اینکه هزار میلیارد ریال سالانه از بیت المال صرف سوانح رانندگی می شود، گفت: 33 درصد ظرفیت مراکز درمانی در اختیار مجروحان و مصدومان تصادفات است.

به گزارش تابناک همدان، سالانه در سراسر جهان بر اثر حوادث رانندگي هزاران كشته و ميليون ها نفر دچار ضايعات جسمي مي شوند كه در هر صورت براي خانواده ها و بازمانده ها اثرات زيانبار روحي و اقتصادي بر جاي مي گذارد و چه بسا با هر تصادف و كشته و مجروح شدن هر فرد، كانون گرم خانواده ها علاوه بر خلاء عاطفي از بعد اقتصادي نيز دچار مشكل مي شود.

براساس آمارها، اکثر كشته شدگان سرپرست خانواده هستند كه با مرگ و از كارافتادگي آنها پيامدهاي ناگواري گريبانگير خانواده ها می شود؛ چه بسا معلوليت هاي جسمي و نقص عضو و دردهاي مزمن مجروحان تصادفات رانندگي، سلامت روان آنها را نيز به خطر مي اندازد، و هزاران نفربر اثر تصادفات در زندانها به سر می برند که اغلب نان آور خانواده ها هستند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان گفت: سالانه 18 هزار نفر از جوانان بین 18 تا 30ساله که مولد ونیروی کار کشور محسوب می شوند در سوانح رانندگی جان خود را از دست می دهند که تبعات آن از لحاظ اجتماعی بسیار زیاد است و8 هزار خانواده در سال سرپرست خود را از دست می‌دهند.

سعید گلستانی با اشاره به تلفات جاده ای ومیزان خسارتها تصریح کرد :هزار میلیارد ریال سالانه از بیت المال صرف سوانح رانندگی می شود و 33 درصد ظرفیت مراکز درمانی در اختیار مجروحان و مصدومان تصادفات است.

وی بروز تصادفات و پرداخت دیه را یکی دیگر ازمشکلات زندانیان جرائم غیرعمد در زندانها دانست و گفت: از دهه 80 دهه انفجار خودرو در ایران بود و تولیدات داخلی خودرو افزایش یافت و برهمین اساس میزان تصادفات نیز افزایش پیدا کرد.

گلستانی خاطر نشان کرد: کم توجهی برخی از رانندگان به قوانین منجر به دغدار شدن خانواده ها ، بی سرپرست شدن فرزندان و دست و پنجه نرم کردن آنان با مشکلات می شود و15 درصد اشخاص در تصادفات فاقد بیمه تکمیلی هستند .

رئیس هیأت مدیره ستاد دیه استان با اشاره به آمار قربانیان موتور سیکلتها افزود :سالانه 6 هزار نفر راکب موتور سوار در داخل شهرها کشته ویا ضربه مغزی می شوند .برخی از این راکبان موتور سیکلت نسبت به بیمه وسیله نقلیه یا دریافت بیمه تکمیلی کوتاهی کرده و این امر در زمان بروز سانحه آنان را با مشکل مواجه می سازد

گلستانی موتورسواری را یکی از تهدیدات جدی برای جسم و جان افراد دانست و گفت: تذکرات باید داده شود تا مردم با احساس خطر، رفتارهای اجتماعی به این شکل را تغییر دهند و درنتیجه آن صدمات کاهش یابد

رئیس هیأت مدیره ستاد دیه استان با تاکید بر اینکه جاده‌ها کمتر از 7 درصد در بروز تصادفات نقش دارند، تصریح کرد: در 70 درصد تصادفات عوامل انسانی نقش داشته به‌طوری‌که سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز و عدم توجه به جلو 3 عامل مهم و اصلی بروز تصادفات است و خوشبختانه در استان همدان با همکاری راهنمایی و رانندگی سالانه 200 نفر از سطح کشته‌ها کاسته می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار