خطیب جمعه قم:

ملت ایران مذاکرات هسته ای را پایان خط نمی داند

اگر مذاکرات به نتیجه نرسد ملت ایران با اقتصاد مقاومتی در برابر دشمن زیاده خواه مقابله می کند، دشمنان انقلاب به ویژه آمریکا آرزوی تفرقه در ایران را باید به گور ببرند؛ ملت ایران در برابر زورگویی ها کوتاه نخواهد آمد.
کد خبر: ۵۶۵۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۳ 03 July 2015
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه های این هفته نماز جمعه قم با اشاره به مذاکرات هسته ای گفت: رهبر معظم انقلاب آخرین مواضع خود را در مورد مذاکرات هسته ای در دیدار با مسئولان نظام بیان فرمودند؛چند روزی نیز مذاکرات تمدید شد.

خطیب جمعه قم درباره راهبرد آمریکائیها در مذاکرات افزود: آمریکا بر اساس دو فرض اهدافی را دنبال می کند اگر مذاکرات به نتیجه رسید آن را نتیجه تحریم و فشار خودشان و تسلیم ملت ایران بدانند و اگر به نتیجه نرسید آن را نتیجه فشار و مقاومت ایران قلمداد کنند و ایران را در فضای بین المللی مقصر بدانند و با این وضع در فضای داخلی نیز ایجاد اختلاف و فتنه نمایند.

وی تصریح کرد: ملت ایران، ملتی بیدار است و موضعش در برابر راهبرد شیطانی آمریکا این است که اگر مذاکرات به نتیجه رسید نتیجه پایداری ملت ایران و پیشرفت علمی و مقاومت رهبر معظم انقلاب و تلاش مذاکره کنندگان بوده است اصل افتخار برای ملت ایران می باشد و این ملت مصالح دنیا و جهان را ملاحظه کرده که همراه مذاکرات جلو آمده است.

وی ادامه داد: اگر مذاکرات به نتیجه برسد به دنبال این هستیم که جهان باید خلع سلاح اتمی شود آمریکائیها و دیگر قدرتهای اتمی باید دست از این سلاح مخرب بردارند فکر نکنند تهدید و تحریم ما را به اینجا رسانده است ما مرد مقاومت و جهاد و رمضان و محرم هستیم.

وی در خصوص اینکه اگر مذاکرات به نتیجه نرسد نیز اظهار داشت: دنیا بداند ملت ایران مذاکرات را پایان خط نمی داند و با اقتصاد مقاومتی در برابر توطئه های شما ایستادگی خواهد کرد و دست از آرمانهای بزرگ بر نمی داد و این ملت دچار اختلاف و فتنه های داخلی نخواهد شد و این آرزوها را دشمن باید به گور ببرد.

اعرافی بیان داشت: ملت ایران متحد و منسجم خواهد ماند و بر عهد خود با امام راحل و رهبر معظم انقلاب و شهیدان استوار است و در برابر زورگوئیهای دشمن کوتاه نخواهد آمد و به آرمانهای اسلام و انقلاب متعهد خواهد ماند.

وی به روز قدس اشاره کرد و افزود: گرامیداشت این روز، یک حرکت راهبردی و دارای اهمیت فراوانی است؛ امروزه فتنه‌های مختلفی در منطقه ایجاد شده و همین امر اقتضاء می‌کند ملت روزه‌دار با شکوه بیشتر در صحنه حاضر شود و به جهانیان اعلام کند فتنه‌هایی که مستکبران ایجاد کرده‌اند، امت اسلامی را از پایداری در آرمان قدس و دفاع از مظلومان کشورهای اسلامی باز نخواهد داشت.

خطیب جمعه قم بیان کرد: انتظار از علمای جهان اسلام و همه مسلمانان این است که زیر پرچم دین به دفاع از مظلومان عالم بپردازند؛ متأسف هستیم که گاهی علمایی در جهان اسلام به این اصل مهم کم توجهی می‌کنند؛ از مراکز مهمی همچون الازهر که دارای سابقه درخشان علمی است، انتظار داریم در توطئه‌های فریبکارانه دشمنان اسلام قرار نگیرند.

وی با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی برنامه ششم توسعه از سوی رهبر معظم انقلاب عنوان کرد: این سیاست ها در 3 محور، 8 سرفصل و 80 بند بوده که برخاسته از عمق فکری رهبر معظم انقلاب و مشورت جمعی از نخبگان جامعه است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: انتظار می رود که بر اساس این سیاست های کلی برنامه ریزی های درستی صورت گیرد تا شاهد پیشرفت کردن با سرعت بیشتری باشیم، اقتصاد مقاومتی، پیشتازی در علم و فناوری و مقاوم‌سازی فرهنگی محورهای اصلی این سیاست ها به شمار می‌روند.

وی همچنین به هفته اکرام نیازمندان و ایتام اشاره کرد و گفت: وظیفه همه ما، ایجاد عدالت اقتصادی و اجتماعی است و مسئولان باید در این زمینه پیشگام باشند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار