خودروهای برقی وارد ناوگان حمل‌ونقل شهر قم می‌شود

نایب رئیس شورای شهر قم گفت: حمل‌ونقل خودروهای برقی در محدوده حرم مطهر به‌زودی راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۵۶۲۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸ 06 February 2018

به گزارش تابناک قم، حسن بختیاری در سی و دومین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در ساختمان شهید باکری برگزار شد، با اشاره به اهمیت مباحث زیست‌محیطی اظهار داشت: باید از هر اقدامی که در مسیر کاستن از میزان آلاینده‌ها در سطح شهر انجام می‌گیرد حمایت شود.

وی با انتقاد از برخی عملکردهای فرمانداری قم افزود: به نظر می‌رسد فرمانداری قم در تصویب لایحه‌های شورای اسلامی دقت نظر لازم را ندارد که نتیجه آن  افزایش تعرفه‌ها، قیمت‌های منطقه و اموری ازاین‌دست شده که درنهایت به زیان مردم تمام می‌شود.

نائب رئیس شورای شهر قم با اشاره به اهمیت رسیدگی به مطالبات مردمی در تصویب مصوبات شورای اسلامی شهر گفت: در طرح‌ها و مصوباتی که در شورای اسلامی شهر قم به تصویب می‌رسد مهم‌ترین واصلی‌ترین نکته باید در رضایت و مصالح عمومی شهروندان بوده باشد.

بختیاری با تأکید بر سیاست شورای اسلامی شهر قم بر عدم افزایش قیمت‌های منطقه‌ای و ارزش‌افزوده در بودجه سال 97 شهرداری قم عنوان کرد: قیمت‌های منطقه‌ای در بودجه سال 97 افزایش پیدا نمی‌کند و کمیسیون ماده 67  نیز باید نسبت به تثبیت قیمت‌ها نظر نهایی خود را صادر کند.

وی با اشاره به مشکلات و دشواری‌های اقتصادی عامه شهروندان ابراز کرد: عوارض و تعرفه‌های  شهرداری در سال 97 با هیچ‌گونه افزایشی روبه‌رو نخواهد شد، برخی افزایش تعرفه‌هایی نیز که صورت گرفته جنبه عمومی نداشته و برای مواردی در نظر گرفته‌شده که کارکردهای تخصصی داشتند.

نایب رئیس شورای شهر قم جایگاه قانونی شورا در تصمیم‌گیری نهایی در مورد تصویب بودجه سازمان‌های تابعه شهرداری را موردتوجه قرار داد و خاطرنشان کرد: تصویب نهایی بودجه‌های تمام سازمان‌های تابعه شهرداری صرفاً بر عهده شورای اسلامی شهر قم است و هر مسیری که از مسیری غیر از این بخواهد پیگیری شود به ضرر و زیان شهرداری تمام می‌شود.

بختیاری با بیان برخی از معضلات و مشکلات هسته مرکزی شهر قم تأکید کرد: هسته مرکزی شهر قم به دلیل مشکلات تلنبار شده از سال‌های گذشته وضعیت نامطلوبی داشته که برای بهبود وضعیت موجود در زمینهٔ حمل‌ونقل تصمیم بر استفاده از خودروهای برقی در محدوده سه‌راه بازار  و پیاده راه ارم شده است که در فاز نخست این طرح نیز به‌زودی 7 خودرویی برقی در این مسیر به‌صورت رسمی به جابه‌جایی مسافران مبادرت خواهند ورزید.

نایب رئیس شورای شهر قم با تأکید بر اهمیت استفاده از انرژی و تجهیزات پاک و سازگار با محیط‌زیست تصریح کرد: استفاده از خودروهای برقی نوعی ظرفیت‌سازی برای فعالیت خودروهای برقی با اولویت بخش خصوصی در شهر قم بوده که باید این اقدام هر چه زودتر انجام شود چراکه مشکلاتی که در هسته مرکزی شهر قم وجود دارد استفاده از خودروهای برقی را ناگزیر کرده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار