نماینده نظرآباد: مسئولان با ساخت و سازهای غیر مجاز برخورد کنند

کد خبر: ۵۵۴۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۸ 30 June 2015
نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی گفت: برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز باید قاطع باشد.
حجت‌الاسلام والمسلمین مفید کیایی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساوجبلاغ اظهار داشت: استان البرز در سال‌های نه چندان دور یکی از مناطق سرسبز و مملو از اراضی کشاورزی و باغی بوده است.
وی تصریح کرد: این استان بخش مهمی از محصولات کشاورزی مورد نیاز خود و استان‌های همجوار را تامین کرده و می‌کند، اما در سال‌های اخیر و با افزایش قیمت زمین، شاهد ورود زمین‌خوارانی هستیم که به جان اراضی باغی و کشاورزی استان افتاده و فقط به فکر منافع خود هستند.
این مسئول افزود: از سوی دیگر برخی افراد سودجو با تغییر غیرقانونی اراضی کشاورزی و باغ‌های استان البرز به ویژه در مناطق خوش آب و هوایی چون ساوجبلاغ و طالقان، آسیب جدی به کشاورزی و همچنین طبیعت استان البرز وارد کرده‌اند.
کیایی‌نژاد گفت: اگر می‌خواهیم ریشه زمین‌خواری و ساخت و سازهای غیرمجاز در استان البرز خشکیده شود، باید بدون غفلت و بدون توجه به نام و شهرت افراد، با آنها برخورد قاطع قانونی صورت گیرد.
وی با اشاره به خشکسالی‌های اخیر و کاهش شدید بارندگی در استان البرز گفت: افراد سودجو با تغییر غیرقانونی کاربری این اراضی و حفر چاه‌های غیرمجاز، اقدام به ویلاسازی کرده و از یک طرف کشاورزی منطقه را تخریب کرده و از طرف دیگر، با برداشت غیرمجاز آب به ذخایر و منابع محدود آب منطقه آسیب می‌رسانند.
نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که راه مقابله با این تخریب‌ها چیست، گفت: ما با خلع قانونی مواجه نیستیم و قانون تکلیف همه را شفاف مشخص کرده است.

کیایی نژاد در پایان گفت: مشکل ما این است که قانون را به طور کامل اجرا نمی‌کنیم و اگر در برخورد با ساخت و سازهای غیرقانونی و تغییر کاربری اراضی کشاورزی و تصرف اراضی ملی، قاطعانه برخورد کنیم، احدی به خود اجازه چنین تخلفاتی را نمی‌دهد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
دیگه این حرفها چه ثمری داره حاج آقا! ؟ تا وقت بود باید کاری میکردی
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار