نهمین جشنواره سراسری علامه حلی (ره) در قم برگزار شد

نهمین جشنواره علامه حلی (ره) با قرائت پیام آیت‌الله مکارم شیرازی در قم برگزار شد.
کد خبر: ۵۴۴۸۱۵
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۱ 28 December 2017

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجواد اسماعیل نیا ظهر امروز در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی (ره) در آئین اختتامیه نهمین جشنواره سراسری علامه حلی (ره)، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد تولید علم اظهار داشت: معیار برگزیدگی افراد و انتخاب آن‌ها به‌عنوان رتبه‌های برتر فقط قوی بودن اثر ارائه‌شده بود.


دبیر نهمین جشنواره سراسری علامه حلی (ره) افزود: این جشنواره در حالی به کار خود پایان داد که از میان 25 هزار و 278 اثر ارسال‌شده به دبیرخانه این جشنواره 62 اثر در بخش‌های مختلف برگزیده شدند.


حجت‌الاسلام اسماعیل نیا با بیان اینکه 27 استان در این جشنواره شرکت داشتند، تصریح کرد: استان‌های قم و خراسان همچنان پیشتاز شرکت‌کننده در این جشنواره بودند که پس از آن‌ها سیستان و بلوچستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و تهران در جایگاه‌های دیگر بیشترین شرکت‌کننده قرار داشتند.


وی با بیان اینکه مقاله‌نویسی 58 درصد، کتاب نویسی 230 درصد و پایان‌نامه نویسی 225 درصد نسبت به ادوار گذشته رشد داشته است، تأکید کرد: از میان خانم‌ها سن 34 و از میان آقایان سن 21 سال بیشترین شرکت‌کننده در جشنواره را شامل می‌شدند.


در این همایش در ابتدا صاحبان چهار اثر برگزیده به تشریح آثار خود و ارائه پیشنهادهایی برای بهتر شدن جشنواره پرداختند و سپس با ایراد سخن آیت‌الله اعرافی، آیت‌الله امینی و حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور این همایش ادامه یافت.


این همایش با قرائت پیام آیت‌الله مکارم شیرازی و رونمایی از کتاب آیت‌الله امینی با موضوع کلی نمایان کردن اهداف و رهنمون کردن طلاب برادر و خواهر برای موفق شدن در امر طلبگی به کار خود پایان داد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار