حمایت از پژوهشگران، توسعه و بهبود اقتصادی در فارس را بهمراه دارد

استاندار فارس: یکی از روش های ایجاد امید در کشور، حمایت از این پژوهشگران، توسعه و بهبود اقتصاد استان با تولید علم و تکنولوژی است.
کد خبر: ۵۴۴۷۷۲
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۹ 28 December 2017

تابناک فارس به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس: مهندس تبادار؛ استاندار فارس در مراسم تجلیل از خیرین نخبه پرور استان کار ارزشمند خیرین را جلوه گاهی از عشق قلمداد کرد و ابراز داشت: خیرین با نوع دوستی، سخاوت و به ظهور رساندن کرامت ، اهدافی بلند، تفکری والا و برجسته و با نگاه به آینده در سربلندی و پیشرفت کشور و نگاهداشت فرزندان این سرزمین اهتمام و تعصب ویژه ای دارند.

مهندس تبادار کار خیر را امری جاری در گستره استان پهناور فارس توصیف کرد و خیرین نخبه پرور را به عنوان اندیشمندانی بزرگ دانست و افزود: در آینده ای نزدیک سایه این درخت تنومند استان فارس را فرا خواهد گرفت.

استاندار فارس با اشاره به اینکه جلسات متعددی با مراکز علمی استان، مجموعه پارک علم و فناوری و پژوهشگران برگزار شده است، ادامه داد: یکی از روش های ایجاد امید در کشور، حمایت از این پژوهشگران، توسعه و بهبود اقتصاد استان با تولید علم و تکنولوژی است.

مهندس تبادار، انتخاب استان فارس به عنوان استان نخست در حوزه پژوهش را ناشی از مرکزیت علمی، ادبی، فرهنگی و تاریخی این استان دانست و اظهار داشت: زمینه و بستر تحقیق و پژوهش و ایده پردازی بیش از گذشته در زمینه های مختلف علمی در استان مهیا شود.

استاندار فارس تقویت انگیزه و فراهم نمودن زمینه رشد و تعالی را از نیازهای اساسی این قشر توصیف کرد. وی تلاش در زمینه ایجاد اشتغال و کارآفرینی را جهادگری دانست و افزود: دانش و علم باید تبدیل به ارزش افزوده، کارآفرینی و تجاری سازی شود.

مهندس تبادار با تاکید بر اینکه علم و دانش راه سعادت و پیشرفت را به انسان می‌آموزد، تصریح کرد: عملکرد انسان از اندیشه ها و قدرت تفکر خود نشات می گیرد از این رو علم و دانش و اندیشه قدرت ساختن آینده را به انسان می دهد.

وی با اشاره به ظرفیت های علمی و پژوهشی استان از جمله وجود 160 مرکز آموزش عالی در کنار توانمندی خیرین نخبه پرور، پیشرفت هر مملکتی را بر مبنای پرورش نیروهای نخبه و استعداد های برتر دانست و گفت: وجود چند هزار استاد و دانشجوی برتر در دانشگاه های شیراز و علوم پزشکی و سایر مراکز علم و فناوری استان فارس زمینه مناسبی برای پیشرفت استان فراهم کرده است.

استاندار فارس همچنین تاکید کرد: فعالیت خیرین نخبه پرور فراتر از امر خیر و سخاوتمندانه اقدامی فرهنگی و موثر در جامعه قلمداد می شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس در پایان این مراسم از خیرین، پژوهشگران و مسئولین اجرایی مجمع خیرین نخبه پرور با اهدا لوح تقدیر به عمل آمد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار