پلمپ 2 کارگاه تولیدی میلگرد غیر مجاز در داراب

مدیر كل استاندارد فارس با اشاره به اینکه میلگرد و فرآورده های فلزی مورد مصرف در صنعت ساختمان بدلیل نقش آن در استحكام و ایمنی ابنیه ها مشمول استاندارد اجباری است، گفت: ۲ كارگاه تولیدی غیر مجاز میلگرد و نبشی در شهر شیراز پلمپ شد.
کد خبر: ۵۴۰۳۲۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳ 18 December 2017
تابناک فارس به نقل از شبستان:مرتضی رهنما، مدیر كل استاندارد فارس با اشاره به اینکه میلگرد و فرآورده های فلزی مورد مصرف در صنعت ساختمان بدلیل نقش آن در استحكام و ایمنی ابنیه ها مشمول استاندارد اجباری است، خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز گفت: كارشناسان اداره كل استاندارد فارس علاوه بر نظارت بر واحدهای تولیدی دارای پروانه كاربرد علامت استاندارد بر مراكز عرضه و كارگاه های تولیدی نیز نظارت مستمر را دارند.

 

وی افزود: در هفته جاری 2 كارگاه غیر مجاز كه اقدام به تولید میلگرد و نبشی به روش غیر استاندارد و غیر ایمن از ضایعات آهن می کردند، توسط كارشناسان اداره كل استاندارد فارس خط تولید آن پلمپ و محصولات غیر استاندارد تولیدی  توقیف و پرونده مربوطه به دستگاه قضایی ارسال شد.

 

مدیر كل استاندارد فارس اظهار داشت: متاسفانه عده ای سود جو با سوء استفاده از اعتماد مصرف كنندگان این محصولات غیر استاندارد و خطرناك را به بازار عرضه می کردند كه لازم است كار فرمایان، پیمانكاران و مهندسین ناظر دقت کنند و محصولات فلزی مورد مصرف در ساختمان از مراكز تولیدی معتبر دارای نشان استاندارد تهیه و مصرف شود.

 

رهنما ضمن هشدار به افراد سود جو تاكید کرد: كارشناسان استاندارد به شکل اتفاقی از پروژه های بزرگ شهر شیراز بازدید به عمل می آورند و در صورت مشاهده محصولات غیر استاندارد حتی اگر در پروژه مصرف شده باشد پیمانكار بعنوان متخلف به دستگاه ذیصلاح معرفی خواهد شد.

 

وی افزود: لیست مصالح ساختمانی دارای علامت استاندارد به شکل ماهیانه در اختیار نظام مهندسی ساختمان استان قرار می گیرد و مصرف كنندگان می توانند از محل تولید مصالح ساختمانی دارای علامت استاندارد مطلع شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار