مدیرکل محیط زیست قزوین:

پوشش‌های گیاهی دشت قزوین در معرض نابودی قرار دارد

مدیرکل محیط زیست استان قزوین گفت: بیش از ۱۵۰۰ نفر شتر در حال نابودی پوشش‌های گیاهی استان قزوین هستند که دستگاه‌های انتظامی و قضایی باید در این مورد چاره‌اندیشی کنند.
کد خبر: ۵۳۷۴۰۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷ 12 December 2017
به گزارش تابناک از قزوین، سیاوش شمسی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین اظهار داشت: پوشش‌های گیاهی قزوین توسط بیش از 1500 شتر رها شده در حال نابودی است که این وضعیت نگران کننده است.

وی افزود: از مسئولان و متولیان و دستگاه‌های انتظامی و قضایی خواهش می‌کنیم تا این شترها را از دشت خارج کنند تا سبب نابودی پوشش‌های گیاهی نشود.

مدیرکل محیط زیست استان قزوین عنوان کرد: تغذیه شترها از پوشش‌های گیاهی سبب نابودی آنها شده و همین موضوع به بیابانی شدن هر چه بیشتر دشت قزوین کمک می‌کند.

شمسی‌پور با اشاره به کمبود آب در دشت قزوین که از عوامل مهم بیابان‌زایی است تصریح کرد: نابودی پوشش‌های گیاهی منطقه و از طرف دیگر کم‌آبی سبب بروز پدیده ریزگرها می‌شوند.

وی با بیان اینکه امسال وضعیت استان قزوین در ریزگردها نسبت به سال گذشته بهتر است خاطرنشان کرد: تعداد روزهای بروز پدیده ریزگردها در سال قبل تا این زمان از سال 20 روز بوده ولی از ابتدای امسال این ایام به 8 تا 10 روز کاهش یافته و خوشبختانه این رقم به نصف رسیده است.

مدیرکل محیط زیست استان قزوین برداشت‌های غیرمجاز از منابع آبی را از مهم‌ترین دلایل بیابانی شدن قزوین دانست و گفت: از جهاد کشاورزی تقاضا داریم با تغییر الگوی کشت و اجرای روش‌های نوین آبیاری این معضل را برطرف کنند.

وی همچنین با اشاره به اضافه برداشت توسط برخی از چاه‌های مجاز بیان کرد: تعداد 1700 کنتور هوشمند بر روی چاه‌ها نصب شده تا از میزان مصرف بی‌رویه کشاورزان جلوگیری شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار