لایروبی قنوات چهارمحال و بختیاری نیازمند 60 میلیارد ریال اعتبار

تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیر آب و خاک و امور اراضی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: 60 میلیارد ریال اعتبار برای لایروبی و احیای 100 رشته قنات در این استان نیاز است.
کد خبر: ۵۳۱۳۳۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵ 29 November 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- سید طاهر نوربخش اظهار کرد: در صورت لایروبی و احیای این تعداد قنات، امکان افزایش 600 لیتر آب بر ثانیه در بخش کشاورزی استان فراهم می سازد.
وی تعداد قنوات استان را 840 رشته عنوان کرد و گفت: از این تعداد 280 رشته در چند سال اخیر بدلیل پدیده خشکسالی به طور کامل خشک شده و 560 رشته مابقی نیز بین 40 تا 80 درصد آبدهی دارد.
مدیر آب و خاک و امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه 17 درصد از اراضی باغی و زراعی استان از آب قنوات تامین می شود، توضیح داد: تنها 30 درصد از زمین های کشاورزی استان از آب های جاری و سطحی آبیاری می شود.
نوربخش از اجرا و تجهیز حدود نیمی از اراضی باغی و زراعی 120 هزار هکتاری استان به سیستم آبیاری نوین خبر داد و افزود: این استان در زمینه آبیاری نوین اراضی کشاورزی رتبه دوم کشوری را دارد.
 55 هزار هکتار از120 هزار هکتار زمین های کشاورزی آبی چهارمحال و بختیاری در دولت یازدهم به سیستم آبیاری نوین مجهز شده که با این روش امسال از هدر رفت 242 میلیون مترمکعب آب جلوگیری شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار