اختصاص یک روز حقوق مدیران و کارکنان حوزه یزد برای کمک به زلزله زدگان

کد خبر: ۵۲۷۹۳۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰ 22 November 2017

به گزارش «تابناک یزد»حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد شمس از اختصاص یک روز از حقوق مدیران و کارکنان مرکز حوزه علمیه یزد به زلزله زدگان منطقه غرب کشور خبر داد.

مدیر حوزه علمیه یزد خاطر نشان کرد: از آنجایی که رسیدگی به امور مسلمین در دین مقدس اسلام بسیار سفارش شده است و همچنین در روایات آمده که اگر کسی شب را به صبح برساند و اهتمام به امور مسلمین نداشته باشد مسلمان نیست، حوزه علمیه استان یزد هم تصمیم گرفت در حد وسع و توان خود، کمکی به مردم زلزله زده مناطق غرب کشور داشته باشد.

وی ادامه داد: در این ارتباط جلسه‌ای را برگزار کردیم و با مشورت معاونین حوزه استان، تصمیم گرفته شد تا یک روز از حقوق مدیریت و معاونین حوزه علمیه یزد به این حادثه اختصاص یابد. همچنین مقرر شد تا با مدیران، اساتید و کادر مدارس علمیه استان یزد نیز صحبت شود که اگر آنها نیز علاقه به حضور در انجام این کار خیر داشتند، کمک‌های آن ها نیز جمع آوری شود و به این مناطق ارسال شود.

عضو شورای حوزه علمیه یزد با اشاره به مبحث ایثار که در دین مبین اسلام به آن سفارش شده است، تصریح کرد: اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) به ما آموخته‌اند که در امور خود، دیگران را بر خود مقدم بشماریم و کمک به دیگران را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شمس گفت: همان طور که اهل‌بیت پیامبر این کار را انجام دادند و سه شب از غذای خود را به مستمندان و ضعفا دادند و با توجه به آن وضعیت بحرانی که در منزل امیر المومنین بود، ما در حد اهل‌بیت(ع)نیستیم و این هزینه ای که پرداخت می کنیم کمک جزئی است و با این حادثه ای که اتفاق افتاده ،بیش از اینها بایستی به آنها کمک شود و ان شاءالله این کار یک الگویی باشد تا دیگران هم به اندازه وسع و اندازه ایی که می توانند به همنوعان خود که اکنون در سختی زندگی خود را سپری می کنند کمکی حتی در حد ناچیز انجام دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار