هیات های اندیشه ورز باید عرصه‌ای برای رویش و آفرینش تفکرات جدید باشند

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه گفت:هیات های اندیشه ورز باید عرصه‌ای برای رویش و آفرینش تفکرات جدید باشند.
کد خبر: ۵۲۰۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵ 06 November 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کرمانشاهy اولین جلسه هیئت های اندیشه ورز دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه با حضور ۲۰ نفر از اساتید دانشگاه و علاقه مندان به حوزه های اجتماعی و فرهنگی در سالن جلسات حوزه معاونت سیاسی ،امنیتی و اجتماعی استانداری برگزار گردید.

علیرضا گودرزی مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه با اشاره به تاثیر و نقش اتاق‌های فکر و هیئت های اندیشه ورز در پیشرفت فکری و اجرایی  دستگاه ها و سازمان های دولتی گفت :موضوع اتاق فکر و   هیات های اندیشه ورز موضوع جدیدی نیست اما نقش ارزشمندی که این هیئت ها در تعاملات سیاسی ،اقتصادی اجتماعی و فرهنگی دارند می توانند بازوان توانمندی برای مدیران دستگاه های دولتی و اجرایی باشد.


 وی گفت: تاثیر مثبت هیئت های اندیشه بر کسی پوشیده نیست و ما نیز در حوزه اجتماعی و فرهنگی حتماً از این ظرفیت ها استفاده خواهیم نمود.

گودرزی با بیان اینکه ما باید قبل از انجام هر کاری تفکر کنیم گفت :ما بعضا عادت بدی داریم که متأسفانه قبل از این که در موضوعی مشورت و تفکر را سرلوحه کار خود قرار دهیم شروع می‌کنیم به عمل کردن و این خود یک آسیب جدی میشود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با توجه به نقش و اهمیت تولیدات دانشگاه ها در پیش برده اهداف برنامه های سازمان ها و ادارات دولتی گفت : یکی از فواید مهم هیئت های اندیشه ورز پرهیز از خود رایی و به کار گرفتن خرد جمعی است این اقدام مهم باعث می‌شود خروجی کار هم با اشکال کمتری روبرو باشد.

گودرزی چهار ویژگی را برای هیئت‌های اندیشه‌ورز مطرح نمود: از جمله جزم اندیشی و گروهی تصمیم گرفتن . تولید علم و پرهیز از آزمایش خطا . دوری از تشریفات رسمی و ایجاد روحیه همکاری و تعامل در راستای رسیدن به فکر جدید و انباشته فکر .

در پایان مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری نقشه راه هیئت‌های اندیشه‌ورز را چنین ترسیم کرد و گفت: از هیئت های اندیشه ورز انتظاراتی داریم از جمله خلق ایده، نگاه عمیق به موضوعات جامعه در بستر اجتماعی و فرهنگی، تعامل و هم افزایی گروهی. اشرافیت بر موضوعات،  شرکت منظم و مرتب در جلسات و رعایت قوانین و اسناد بالادستی.

لازم به ذکر به ذکر است علاقمندان می‌توانند در هیات های اندیشه ورز دفتر اجتماعی با مراجعه به سایت دفتر و ارسال اطلاعات ثبت نام نمایند.تا احکام عزیزان بعد از بررسی صادر گردد.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار