آزادی 12 زندانی ایرانی را در آمریکا

دبیر کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: انتظار می‌رود با پیگیری‌ها و رایزنی‌های وزارت امور خارجه زمینه آزادی 12 زندانی ایرانی که به شکل ظالمانه و بیگناه در زندان‌های آمریکا گرفتار شده‌اند، فراهم آید.
کد خبر: ۵۱۸۷۱
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷ 23 June 2015

مصطفی افضلی‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: کمیسیون اصل 90 یکی از بزرگترین و گسترده‌ترین نهاد نظارتی است، به طوری که همه نهادهای سه قوه مجریه، مقننه و قضاییه کشور باید در عملیاتی کردن مصوبات این کمیسیون در احقاق حق واقعی مردم ورود پیدا کرده و نقش‌آفرینی کنند.

رئیس کمیته سیاسی کمیسیون اصل 90 مجلس افزود: ما از سال گذشته پیگیر آزادی زندانیان خارج از کشور بودیم به طوری که با رایزنی‌هایی که با وزارت امور خارجه انجام دادیم، تلاشمان بر این بوده تا با پیگیری‌ها و رایزنی‌های که وزرات امور خارجه به ویژه معاون حقوقی و کنسولی این وزارتخانه انجام می‌دهد زمینه برای آزادی زندانیان ایرانی خارج از کشور فراهم آید.

افضلی‌فرد یادآور شد: در این قضیه ما از دبیر شورای ایرانیان خارج از کشور نیز دعوت کردیم تا مسئله آزادی زندانیان ایرانی را که به صورت ظالمانه در زندان‌های آمریکا و کشورهای غربی به سر می‌برند، فراهم بیاورند.

وی تصریح کرد: 12 نفر زندانی در آمریکا به دنبال تحریم‌های ظالمانه این کشور گرفتار حبس شده‌اند که بدون توجه به حق و حقوق آنها رفتارهای ظالمانه و نامناسبی را با این زندانیان شاهد هستیم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس گفت: در حالی که ما در سال گذشته از کشور آمریکا در ایران اسلامی به جرم جاسوسی فردی را دستگیر کرده بودیم، غربی‌ها سعی کردند با هیاهو و برخی اعتراض‌های گسترده زمینه آزادی وی را فراهم کنند، به همین منظور باید به این مسئله واقف باشیم که 12 زندانی ما به دلیل تحریم‌های ظالمانه آمریکایی‌ها در بحث مبادلات تجاری دستگیر شده‌اند که باید تلاش کنیم تا زمینه آزادی آنها به هر شکل ممکن فراهم آید.

افضلی‌فرد ادامه داد: ما وزارت امور خارجه را موظف کردیم تا با رایزنی‌ها و پیگیری موضوع نسبت به آزادی این زندانیان اهتمام جدی داشته و اجازه ندهد حق و حقوق این افراد پایمال شده و یا از بین برود.

* پرونده شورای شهر کرج و چهارمحال بختیاری همچنان روی میز کمیسیون اصل 90

وی با اشاره به پرونده شورای شهر کرج و چهارمحال و بختیاری که هم‌اکنون در کمیسیون اصل 90 مطرح است، عنوان کرد: به رغم برخی فشارها و تهدیدها ما مسئولیت رسیدگی به این پرونده را بر عهده گرفتیم تا بر اساس قسمی که خورده‌ایم مدافع حقوق واقعی مردم باشیم و در شرایط تهدید یا تطمیع از این وظایف و اختیاراتمان خطور نکنیم.

دبیر کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: نباید حقی از افراد ضایع شود بلکه کمیسیون اصل 90 تلاش می‌کند تا حقوق و مطالبات به حق مردم احصاء شده و رفتارهای ظالمانه در این زمینه از بین برود.

افضلی‌فرد یادآور شد: ما با دعوت از مسئولان هیئت مرکزی انتخابات و طرف دعوی تلاش کردیم تا صورت مسئله پاک نشود و هر دو طرف مستنداتشان را ارائه کنند به طوری که پرونده در دستگاه قضایی، ‌استانداری و فرمانداری این استان موجود بوده و در حال پیگیری است.

وی تصریح کرد: اگر عضوی شرایط عضویت را از دست بدهد، فرایند انتخابات خدشه‌دار شده که این امر نیز محدود به ایام انتخابات نمی‌شود بلکه ما منتظر هستیم تا مستندات به صورت کامل ارائه شود تا افراد مورد نظر که شرایط عضویت در شورا را از دست داده‌اند حق و حقوقشان ضایع نشود.

این نماینده مجلس گفت: در این زمینه حتی اعلام آمادگی کردیم تا با مسئولان وزارت کشور مناظراتی را داشته باشیم چراکه اثبات تخلف فقط محدود به زمان انتخابات نیست بلکه در هر شرایطی با ارائه مستندات تخلفی ثابت شود قطعاً افراد راه یافته به شورا شرایط عضویت را از دست می‌دهند.

افضلی‌فرد یادآور شد: ما این پرونده را قطعاً بر اساس عدالت و قانون و احقاق حق واقعی بررسی کرده و از هر پنهان‌کاری به دور خواهیم بود و انتظار داریم وزارت کشور نیز بر پایه قانون و عدالت در صدور آرا و برخورد با متخلفان اقدام اساسی را انجام دهد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار