همه چیز درباره تبخال

به گفته یک متخصص بیماری‌های پوست و مو، هر گونه استرس شدید که به فرد وارد می‌شود، ضربه خوردن به صورت، آفتاب همگی می تواند منجر به بروز تبخال شود.
کد خبر: ۵۱۰۰۵
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۵ 22 June 2015
یک متخصص بیماری‌های پوست و مو گفت: تبخال یک ویروس است و به صورت تاول‌هایی در اطراف لب، بینی، چشم و سایر نقاط بدن دیده می‌شود.

به گزارش ایسنا، دکتر" غلامرضا عشقی" ، با بیان اینکه تبخال در مجموع دو نوع است؛ تبخال تناسلی و تبخالی که در گوشه لب یا نقاط دیگر بدن می‌روید، اظهار کرد: قبل از بروز تبخال فرد حالت سوزش و خارش را تجربه خواهد کرد و بعد از آن تبخال بیرون زده می‌شود.

وی افزود: هر گونه استرس شدید که به فرد وارد می‌شود، ضربه خوردن به صورت، آفتاب همگی می تواند منجر به بروز تبخال شود.

دکتر عشقی اضافه کرد: از خواب پریدن نیز ممکن است بر اثر فشار و استرسی که در خواب بر شخص وارد می‌کند، باعث بروز تبخال شود.

این متخصص پوست و مو در ادامه گفت: ویروس تبخال در 78 درصد جمعیت وجود دارد اما تنها 20 تا 30 درصد آن‌ها تبخال می‌زنند و یک سوم نیز دچار عود تبخال می‌شوند.

دکتر عشقی تصریح کرد: در مواردی که تبخال عود نکرده، افراد می‌توانند با گذاشتن یخ بر روی آن، محل تبخال  را استریل کنند و در صورتی‌که تبخال عود کند از پمادهای موضعی و در موارد شدیدتر از قرص‌های مخصوص استفاده می‌شود.

وی افزود: بیماران نقص ایمنی بیش از دیگران دچار تبخال‌های شدید و عودکننده شده و کسانی که سوء تغذیه دارند نیز دچار عود تبخال می‌شوند به طوریکه تبخال ممکن است بر روی زبان، دهان و بینی فرد ظاهر شود.

دکتر عشقی عنوان کرد: از عوارض احتمالی تبخال این است که احتمال دارد جای لک حاصل از تبخال بر روی صورت فرد باقی بماند.

این متخصص پوست و مو در پایان خاطرنشان کرد: ویروس تبخال از راه صورت به صورت و بوسیدن به افراد قابل انتقال است و توصیه می‌شود در صورت ابتلا به تبخال از بوسیدن افراد دیگر خودداری شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار