افزایش جمعیت سگ‌های ولگرد در شهر یزد یک تهدید جدی است

معاون فني و امور عمرانی فرماندار يزد ضمن اشاره به معضلات و مشکلات ناشی از افزایش جمعیت سگ‌های ولگرد در سطح شهرستان، وجود این پدیده را یک تهدید جدی در امر بهداشت و سلامت جامعه دانست.
کد خبر: ۵۰۳۹۲۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۴ 06 October 2017
به گزارش «تابناک یزد»محمدحسين فلاح تفتی، معاون فني و امور عمرانی فرماندار يزد در جلسه كارگروه كنترل جمعيت حيوانات ناقل بيماری شهرستان يزد با توجه به اهمیت کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری اظهار کرد: تشکیل این جلسه در راستای کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری های مشترک و ارائه راهکارها و پیشنهادات مسولین مربوطه جهت بهبود شیوه های  جمع آوری آنان است.
معاون فني و امور عمراني فرماندار يزد ضمن اشاره به معضلات و مشکلات ناشی از افزایش جمعیت سگ های ولگرد در سطح شهرستان وجود این پدیده را یک تهدید جدی در امر بهداشت و سلامت جامعه دانست و بر ضرورت اجرای دستورالعمل کنترل جمعیت سگ های ولگرد تاکید کرد.
وي تصريح كرد: این حیوانات در برخي از نقاط شهر وجود داشته و از پسماند زباله های شهری تغذیه می کنند كه باید توسط شهرداری بعنوان مسئول اصلی این کار جمع آوری شوند.
فلاح تفتي اضافه كرد: سگ های ولگرد علاوه بر امکان انتقال بیماری، از لحاظ بعد روانی و تهدیدات رفتاری غریزی آن ها مورد سلب آسایش مردم هستند که امیدواریم وضعیت جمع آوری این حیوانات با توجه به تشکیل این کارگروه و تعیین وظایف هر دستگاه، بهتر از قبل صورت پذیرد.
یادآور می شود هماهنگي مركز بهداشت و شهرداري براي واكسينه نمودن افراد دخيل در فرآيند اجرايي كنترل حيوانات ناقل بيماري در سطح شهرستان و همچنين آموزش و اطلاع رساني صحيح به شهروندان براي جلوگيري از نحوه سرايت بيماري ها از حيوانات ناقل از مهمترين مصوبات اين جلسه بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار